torsdag 9. november 2017

Nummer 2 i en krise: Fokuser og søk Gud


-- Jeg elsker dem som elsker Meg, og de som søker Meg med iver, de skal finne Meg. -- Ordspråkene 8:17

**********

Vi har alle vært i en krise som tester alt i livet, inkludert vår tillit til Gud. Daniel gir oss et flott eksempel på bønn i disse vanskelige tidene.

Vi finner seks viktige prinsipper for dette i Danielsbok kapittel 9, i forrige innlegg så vi på det første av disse prinsippene - vi lar Gud snakke med oss før vi snakker til Ham.

Det andre  trinnet for og be på en måte som Gud vil svare oss i en krise er og fokusere vår oppmerksomhet på Gud når vi søker Ham.

Daniel gjorde dette i Danielsbok 9:3 -- Da vendte jeg ansiktet mot Herren Gud for og søke Ham i faste med bønnerop og bønn om nåde. Jeg var kledd i sekketrie og aske. --

Dette er grunnleggende råd som fungerer utenfor ditt forhold til Gud. Du vil forberede forholdet i livet ditt hvis du fysisk vender deg mot den andre personen og fokuserer på dem når de snakker med deg.

Og vende ansiktet mot noen viser oppmerksomhet. Du kan også gjøre dette mot Gud. Fysisk, se opp mot himmelen. Hvis du kan, gå ut og se på himmelen mens du ber.

Vend fokuset ditt på Gud, det er det første skrittet i og virkelig fokusere på Ham og søke Ham, noe som er viktig i en krise situasjon og hvert annet øyeblikk i våre liv.

I Amos 5:4 står det: -- For så sier Herren til Israels hus: Søk Meg, så skal dere leve. --

Vi er ofte i en krise situasjon fordi vi har sluttet og søke Herren i visse aspekter i våre liv. For og komme seg ut av krisen i livet må vi gjøre ting annerledes.

Du er garantert suksess av Gud når du søker Ham. Han forteller oss: -- Jeg elsker dem som elsker Meg, og de som søker Meg med iver, de skal finne Meg. -- Ordspråkene 8:17


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...