fredag 11. januar 2019

Jeg har blitt veldig sunn @ Daniels bok

Hei kjære blogg lesere :-) endelig ble det en ny header på bloggen, jeg har savnet og blogge så mye. Jeg er fortsatt syk , men det går riktig veien. Har vært syk siden julaften, så det er godt og endelig begynne og bli litt bedre 😀 Jeg har masse blogg motivasjon og nå tenkte jeg og snakke litt om mitt nye kosthold, for det er mulig og få et rent og sundt kosthold, som er veldig billig. Vi handler kun en gang i uka og har spart mye penger med det, slipper impuls kjøp og vi er flinke til og bruke all maten og det nye kostholdet har endret så mye positivt for meg, psyken er bedre, energi nivået er bedre og ikke minst hjelper det så på chronsen, med æ appen fra rema blir det billig om man handler rett, og vi handler kun på rema og elsker det. Dere kjenner vell til Daniels bok, det er min inspirasjon, jeg vil gi noe tilbake til Jesus for at jeg har fått kroppen min i gave fra Han og jeg ønsker og være sunn og ta vare på helsen min.

Så over til hva jeg spiser. Jeg spiser fire vegetar middager i uka, ned med kjøtt forbruket, på fredag og lørdag koser jeg meg med god Helge mat, rett og slett det jeg vil ha , men jeg spiser ikke noe med sukker og kunstig sukker, og kjøtt spiser jeg på fredag og lørdag og fisk på søndag. Jeg spiser bare ren mat, masse grønnsaker osv, jeg har laget mange spennende retter jeg finner på selv med og  mikse og trikse litt og vi bruker gode rene sauser vi lager selv med rene produkter, i tillegg bruker vi en del spennende krydder, til frokost og sånt spiser jeg fiber og meieri samt noe kjøtt på brødet av og til, sånn som skinke, vi skal lage hjemmelaget påleggssalater, noe vi finner på selv. Vi kjøper base produkter og vi har faktisk fått ned matbudsjettet til under 1000 kr i uka, noen ganger 700 kr for en uke på to personer, dette er et eksperiment og prøve få maten billig, samt sundt, rent og godt med mange gode, nye smaker. Det er gøy og ha klart og få til det, tenkte og blogge mer om det, det er klart det ikke er nødvendig og få det så billig, men er uansett gøy og prøve et slikt eksperiment, jeg har prøvd eksperiment før også, kjøpte ikke noe annet enn sminke, toalett saker samt mat på et år, ingen klær eller noe annet på et helt år, det var gøy :-) moro og prøve slike ting, jeg tenkte jeg skulle prøve noen eksperiment i løpet av det nye året, blogger om alt, jeg har også lyst til og faste også, det er mye jeg vil gjøre og jeg gleder meg til og trene når jeg blir helt bra :-) ønsker dere en riktig god natt, vi blogges


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...