søndag 30. april 2017

Hvordan ta seg tid til Gud i en travel hverdag

Jeg mener det er viktig og ta seg tid til Gud hver dag. Og ha Jesus som våres største prioritet. 

Jeg vil dele tre Bibelvers med dere. 

-- Ditt ord er en lykt for min fot, og et lys på min sti. -- Salme 115:109

Litt av Jakob 4:8

-- Hold dere nær til Gud, så skal Han holde Seg nær til dere. -- 

-- Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i Meg, og Jeg i ham, han bærer mye frukt. For uten Meg kan dere intet gjøre. -- Johannes 15:5

Det er så viktig og ha tid med Jesus. For det vil styrke troen vår og hjelpe oss på vår vei. 

Så her er tipsene mine om og få tid til Gud i en travel hverdag. 

1. Kristen musikk: Hør på kristen musikk når du kjører bil til jobb eller skole, eller hør på det på øretelefoner når du sitter på bussen. Sett på kristen musikk når du ordner deg på badet om morgenen. Mine favoritter er blant annet Kari Jobe, Hillsong, Michael W. Smith, Hillsong United. 

2. Andaktsbok : det finnes andaktsbøker med små tekster, dere trenger ikke lese mye hver dag. Ikke mange linjene. 

3. Bibel app: det finnes en Bibel app som heter Bibel, her kan dere sette på påminnelse og da kommer det opp dagens Bibelvers på mobilen. 

4. Les Bibelen om morgenen eller like før du legger deg. Skal du lese Guds Ord om morgenen så stå opp en halv time før, så slipper du og få dårlig tid. Et annet tips er og lese i Guds Ord sammen med frokosten og husk at Guds Ord passer godt sammen med en kopp kaffe eller en kopp te :-)

5. Lapper med oppmuntrende Bibelvers på speilet: skriv ned noen fine oppmuntrende Bibelvers på lapper og heng på speilet. Dermed ser du de når du står opp. 

6. Et armbånd eller en ring: ha på deg et armbånd eller en ring som minner deg på at du skal be. Hver gang du ser ned på ringen eller armbåndet så minner den deg på og be. 

7. Stopp opp i hverdagen og lytt til hva Gud har og si: stopp opp litt i din travle hverdag og lytt til hva Gud har og si. 

Også vil jeg tilføye at dere må ikke ha dårlig samvittighet om dere ikke får brukt tid med Gud hver dag. La det komme naturlig og ikke føl på det som tvang. Gud forstår uansett :-)

Ha en velsignet dag <3


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...