torsdag 5. april 2018

For og høre Guds stemme @ Bibelstudie


-- Legg da av alt urent og all ondskap, og ta ydmykt imot det ordet som er plantet i dere, og som har makt til å frelse sjelene deres. -- Jakob 1:21

***************

Vi har alle lagt merke til at dekningen på en mobiltelefon varierer mye. Det samme gjelder for deg. Du må være riktig plassert for og høre Gud snakke.

Noen ganger lar vi ikke Gud snakke til oss. Vi har gjort opp våre tanker. Vi vil gjøre det vi vil gjøre, ikke det Gud vil at vi skal gjøre. Vi er ikke villig til og lytte.

Når du har et lukket sinn, vil Han selvfølgelig ikke snakke til deg!

Men hvis du virkelig ønsker og høre fra Gud, må du forstå hva som holder deg fra og høre fra Gud. Her er tre mentale barrierer som holder tankene dine lukket for Guds budskap.

1. Stolthet Hvis du tror du ikke trenger Gud i livet ditt, og du vil håndtere ting selv, lytter du sannsynligvis ikke til Gud. Stolthet holder deg fra og være åpen for muligheten for at Gud kanskje vil si noe til deg.

2. Frykt Mange mennesker kan ikke høre Gud for de er redd for og høre Gud snakke. Kanskje du tror at og høre Guds stemme eller føle Hans ledelse gjør deg til en slags religiøs fanatiker. 

3. Bitterhet Når du er bitter vil du ikke være i stand til og høre Gud, fordi ditt hjerte er herdet. Det blir kaldt til og med til Guds kjærlighet.

Kanskje du har blitt såret, kanskje denne uken eller år siden, og du holder fortsatt på det. Jeg ønsker og fortelle deg at du må la det gå. Ikke for en annens persons skyld, men for din skyld, Det ødelegger deg!
Det er et sår som faktisk gjør det umulig for folk fra fortiden og skade deg igjen i dag. Du må la det gå, ikke fordi de fortjener tilgivelse, men fordi du trenger og fortsette med livet ditt.

Jeg har i mange år nå slitt med traumer på grunn av det som jeg har fortalt dere den siste tiden, jeg er ikke bitter, men jeg merker at det har vært noe som har hengt igjen, dette har rett og slett gjort meg syk, jeg valgte for ikke veldig lenge siden og gi helt slipp på det, jeg meldte meg inn i en ny Kirke, hvor jeg har begynt og gå på Gudstjenester igjen, dette for meg var stort, og kunne legge det helt bak meg og gå i en Kirke hvor jeg føler meg så hjemme, jeg vet du som leser det her og kanskje har opplevd noe lignende eller du har opplevd noe helt annet som har gitt spor, også klarer det. 

Du må kvitte deg med bitterhet, frykt og stolthet som holder deg fra og høre Guds stemme, og leve ut Hans plan for livet ditt.

Jakob 1:21 sier: -- Legg da av alt urent og all ondskap, og ta ydmykt imot det ordet som er plantet i dere, og som har makt til å frelse sjelene deres. --

Gi slipp på din stolthet, og ikke prøv og finne ut ting selv. Dette er nøkkelen til og åpne sinnet ditt og hjertet ditt slik at du kan høre fra Herren.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...