mandag 3. desember 2018

Innse frykten din , så du får gjort noe @ Bibelstudie

-- Den som stadig akter på vinden, kommer ikke til å så, og den som stadig ser på skyene, kommer ikke til å høste. --
Forkynneren 11:4

*******************

Frykt er ofte en årsak til dårlige valg - frykt for at du vil gjøre en feil, at du vil mislykkes, at noen vil le av deg eller avvise deg. Det er alltid frykt som gjør deg ubesluttsom.
Vi liker ikke å innrømme at vi er redde, så vi lager unnskyldninger. Moses sa: "Jeg kan ikke snakke." Gideon sa: "Jeg er for ung." Abraham sa: "Jeg er for gammel."
Hva er din unnskyldning?
Gud har en drøm for livet ditt, og Jesus Kristus ønsker å være midtpunktet i livet ditt. Du sier kanskje, "Jeg har ikke tid. Jeg har ikke nok penger. Jeg har ikke utdannelsen. Jeg har ikke ressursene. Hvis jeg bare var gift. Hvis jeg bare var eldre eller yngre, i et annet land, i et annet år. "Det er frykt som holder deg fra å ta den avgjørelsen du vet at Gud vil at du skal gjøre.
Bibelen sier i Forkynneren 11:4 : -- Den som stadig akter på vinden, kommer ikke til å så, og den som stadig ser på skyene, kommer ikke til å høste. --

Men Gud har alltid brukt ufullkomne mennesker i ufullkomne situasjoner for å få sin vilje gjort. Alltid. Hvis du venter på de perfekte personene skal komme, kommer de ikke. Hvis du venter på at forholdene skal være helt riktige eller for og komme over bestemte ting før du virkelig blir forpliktet til Kristus, kommer det ikke til å skje. Livet går videre

Hva er motgiften til frykt? Tro. -- Hva skal vi da si til dette? Er Gud for oss, hvem er da imot oss? -- Romerne 8:31

Du må stole på din frykt for Gud og begynne og bevege deg til tross for problemer, frykt og tvil.
Hvis Gud har gitt deg en drøm, og du vet at det er Hans vilje, ta avgjørelsen og beveg deg mot frykten. Se bare på når Rødehavet åpner seg, et av mange eksempler i Bibelen. Gud gjør mirakler og hjelper deg med problemene dine.
Jeg oppfordrer deg til og gjøre noe godt med livet ditt for Jesu skyld. Ikke kast bort livet ditt. Ikke bare eksister. Ta de avgjørelsene som er viktige for livet ditt.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...