torsdag 2. august 2018

Jesus kjenner deg og vet din situasjon

Hei kjære blogg lesere :-) i går kjente jeg meg helt symptomfri og jeg er overbevist om at det har med bønn og gjøre. I dag er dagen anerledes. Jeg er veldig syk i dag med chronsen, men jeg har et så stort håp om og bli mye bedre og har et så stort om at jeg kanskje en dag kan bli helt bra. I dag har jeg brukt store deler av dagen min til og be og virkelig studere Guds Ord. Jeg føler meg så sulten på Guds Ord om dagen. Jeg tror at vi mennesker hele tiden bør vokse i troen vår, jeg tror ikke at troen vår konstant er på et fjell, men at det heller vil gå opp og ned, vi bør hele tiden vokse, lære og lære av hverandre, fordi ingen er ferdig og perfekt i troen. Har nådd toppen av fjellet og vet alt og alt er riktig og perfekt. Selv de mest kjente predikantene og pastorene sliter i troen i blant, sliter i livet og selv de må lære og vokse og må lære av andre. Den som deg. Ingen er ferdig utdannet i troen. Livet er som en skole og selv de mest kjente må lese Bibelen igjen og igjen. Og da kanskje finner man noe nytt ved et vers man ikke tenkte over før.

Så det er ikke sånn at noen er mer kristne enn andre, det er ikke sånn at du ikke kan be høyt fordi noen andre ber bedre. For ingen ber bedre, noen bruker kanskje mer ord og jeg kjenner følelsen igjen at jeg føler andre har en flyt i bønnen sin osv så jeg ikke kan be høyt. Men det stemmer faktisk ikke. Jeg blir glad når jeg hører voksne mennesker be som de skulle være barn. Og de har vært kristne i mange år. Dette vil være så forskjellig og ditt personlige forhold til Jesus er helt unikt. Jesus ser deg. Kjenner deg og vet nøyaktig hvordan du har det og hvilken livs situasjon du er i. Ditt forhold til Jesus er mellom deg og Jesus. Og ettersom hvor mer vi søker og lærer og lærer av hverandre som kristne og søsken i Herren. Jo lettere blir det og be høyt og kunne kanskje delta i samtaler med ikke kristne. Vi trenger konstant og lære og det er noe jeg ville og følte for og si i dag.

Så over til chronsen. Jeg er så takknemlig for dagen i går, jeg har nok hatt chrons fra tidlig alder, men den ble mye verre og legen fant det da ut og ga meg diagnosen etter mange undersøkelser. Jeg er så glad og takknemlig for dagen fri i går fra smerter, at selv om jeg er veldig syk i dag. Og nesten ikke får i meg mat og er så og si sengeliggende, så er jeg så glad for dagen i går. Og det håpet om og bli bedre styrker meg.

Men om jeg isåfall ikke blir bedre så har jeg ikke tenkt og gi opp og la dette knekke meg. Jesus styrker meg og Jesus for meg er alt.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...