torsdag 24. november 2016

Siden sist

Vi nærmer oss 1 søndag i advent, og jeg har blogget veldig lite i det siste, i det siste har jeg lest mange bøker, jeg har trent, jeg har drukket mye god te og jeg har slappet av litt for mye. Jeg har grått, jeg har ledd, jeg har smilt, jeg har vært glad, jeg har vært lei meg og her står jeg nå og er klar for og blogge til dere.

Denne måneden her har vært litt berg og dalbane, snøen kom - noe jeg elsket, så ble den borte, det er litt igjen bare, det ble glatt - men vi fortsatt som vi alltid har gjort med og gå turer, og det i all slags vær, i snøvær, i regnvær, i kulde og mindre kulde, hver eneste dag, jeg har hakket tenner, jeg datt nesten, og jeg har ledd og smilt, men også vært lei meg - jeg har vært sliten, jeg har begynt og se på tv, noe jeg sjeldent gjør, jeg har laget bilder med Bibelvers (viser de nye litt senere) - jeg har lest poesi, både moderne, men også gammelt, helt tilbake til Wergeland. Jeg har fått øynene opp for kunst og at det finnes så mye vakkert i denne verden jeg ikke var klar over. For og ikke snakke om musikk, jeg har hørt så mye forskjellig musikk, alt i fra gammel rock til klassisk, jeg har lest enda mer poesi og jeg har lest så mye politikk at jeg nesten har blitt gal, jeg har engasjert meg så mye at jeg har grått og blitt sliten og litt sint, jeg har blitt frustrert og det har vært så mye saker som jeg skulle ønske jeg kunne gjort noe med. Jeg har sittet og tenkt og grublet og tenkt litt mer, på hvilken forskjell vi mennesker kan gjøre, jeg har grått for noen i et annet land som har det vondt, og som ikke vet jeg eksisterer en gang.

Jeg har vært glad fordi jeg er ubeskrivelig takknemlig for mange ting, og jeg føler meg veldig heldig. Men jeg har også hatt angst og vært deprimert, jeg har hatt sosial angst, og kviet meg til og gå ut, jeg har hatt panikk angst og til tider ikke visst hvor jeg skulle gjøre av meg, men igjen har jeg vært glad og takknemlig og følt meg veldig heldig.

Jeg har spist så mye god mat, jeg har laget mye fra bunnen av, og det har vært så koselig og gøy, vi handler fortsatt en gang i uken på Raufoss, på kiwien og vi koser oss med den lille hverdagslige greia vi gjør en gang i uken.

Nå er det snart desember, min favoritt måned i året, og jeg har bestemt meg for en ting : jeg skal ha det bra!
Jeg skal kjempe så hardt for og ha det bra, for det er den ene måneden i året, min favoritt måned, og jeg skal sååå ha det bra! Derfor går jeg denne måneden i vente med glede, jeg gleder meg så mye, og jeg går denne måneden i møte med planer for hver dag, denne måneden skal bli den beste noensinne, og det fordi at jeg skal ha det bra og jeg skal kose meg og jeg skal ha med dere, jeg skal fortelle så mye , jeg ønsker og blogge og håper jeg får det til.

Men først og fremst skal jeg bruke så mye fin tid sammen med Jesus og der kommer også Bibelstudie innleggene inn, for de kommer og det skal bli så bra :-)


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...