mandag 28. november 2016

En koselig dag jeg trengte! Og jeg gir tips til julegaver








La meg fortelle dere om dagen min så langt.
Jeg har hatt en så utrolig koselig dag med pappa i dag, vi har vært på biblioteket, og jeg har fått lånt mange fine bøker med dikt og poesi (noe jeg elsker) , vi har vært på cafè, vi har vært på vindus shopping og sett oss ut julegaver vi har lyst til og gi til folk vi er glade i <3 vi har hentet oss gratis dagbladet hos ark (et tips bare) vi har skravlet, vi har ledd og vi har hatt gode samtaler <3 takk for en fin dag pappa! Og tusen takk for den fine gaven jeg fikk, seriøst jeg så noe jeg syntes var fint, og det pappa gjorde som er så typisk snille pappa, var at han gikk inn og kjøpte det til meg, det er bare sånn pappa er, så godhjerta <3 Jeg har allerede pyntet med det, det var så fint og passet godt inn her :-)

- ÅÅh  så fin denne dagen har vært, jeg har kost meg så mye, nå sitter jeg med bena godt plantet i sofaen, drikker en kopp kaffe som jeg nyter, jeg hører på Kari Jobe (lovsang) slår litt opp i Bibelen min, leser i den fine Bibelen min, og koser meg med fin poesi fra en av bøkene jeg lånte på biblioteket i dag. -

Hei forresten, livet smiler i dag, det er mandag - det er ny uke og nye muligheter, jeg ser på denne dagen med et smil og jeg har bestemt meg for og leve i nuet, med det mener jeg og stoppe litt opp som jeg snakket om i forrige innlegg og tenke litt mer over ting, jeg ønsker og ikke stresse denne jula, og derfor har jeg for lenge siden planlagt julegaver, noe som jeg synes er koselig i seg selv, jeg skal ikke stresse rundt på kjøpesenter, men jeg skal gå i rolig tempo og nyte dette med og kjøpe gaver for og glede andre, men i år er jula litt anderledes for min del.

Dere husker kanskje jeg har ved mange anledninger blogget om minimalisme og at jeg er minimalistisk, vell i år ønsker jeg og gi personlige gaver og prisen er ikke høy, det skal ikke være dyrt og handle gaver, mye kan også være hjemmelaget, om dere ønsker tips til hjemmelaget julegaver, så kan jeg dele noen linker i et senere innlegg, så om dere ønsker tips så kan dere kommentere dette innlegget på min facebook side Jesus 4 a Reason. Jula handler ikke om gaver sånn egentlig, det er stas for mange og alt det der, men det er faktisk ikke det som er selve budskapet, men ja det er fint med helheten og alt, men det er Jesus og kjærligheten som er budskapet, stopp litt opp, tenk over hva jula handler om, ikke stress og har dere problemer med hva dere skal gi til de dere er glade i, vell sett dere ned, hva forbinder dere med den og den personen, hva er det det første dere tenker på, er personen glad i og lese bøker? vell kjøp en fin bok, f.eks et krus, en te og en boks honning, er en person glad i sminke? vell kjøp et fint sminkesett, en god krem, et spa sett eller lag hjemmelaget skrub, dette kan jeg fortelle om hvordan senere, er personen glad i f.eks blader? vell gi et abonoment på et blad. Finnes mange fine abonomenter som ikke trenger koste så mye, blodkongen.no har blader du kan gi i gave, er det vanskelig og finne på noe er et gavekort på en opplevelse en fin ting, iwish.no har mange fine opplevelser, dette varierer i pris, men dere kan finne billig der også, er personen glad i filmer? Vell gi kino billetter, eller kjøp en popcorn maskin på clas ohlson (koster 199 kr) og en fin film fra platekompaniet, er du usikker på hvilken film, gi et gavekort.

Mange fine ting det går ann og gi, butikkene har også mange fine gavesett og hvem sier egentlig at disse kun trengs og kjøpe på parfymerier osv, vell har dere sjekket ut europris, europris har dyre merker men til en billigere pris, de selger gavesett, og er det ikke fint og spare litt penger :-)

Jeg har mange flere tips og komme med, lyst til og få flere tips så kommenter dette innlegget på min facebook side Jesus 4 a Reason, så skal jeg gjøre mitt beste :-)

Ønsker dere en velsignet dag <3




Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...