søndag 8. januar 2017

Min reise og en del av min historie


- Im back - 

Hei kjære blogg lesere ! Endelig frisk igjen fra influensaen, jeg har ligget syk siden 1 juledag, og trodde jeg var bra en stund og var klar for blogging med faste rutiner - men da slo influensaen meg helt ut. Men nå er jeg endelig her og er klar for litt blogging, formen er super og jeg har i grunn masse og fortelle dere.

Først vil jeg fortelle at ting går veldig bra med meg, jeg har funnet min plass i samfunnet - okay det hørtes veldig rart ut når jeg skrev det på den måten, men det er en ting jeg har slitt med lenge og ikke  vite hvor jeg tilhører hen i samfunnet, jeg datt jo ut og var kjempe syk i flere år, det gjorde noe med meg som person - nå føler jeg veldig på at Jesus virkelig har grepet inn og hjulpet meg, jeg føler meg som en ny person og at jeg da har endelig klart og være Benedicte, ikke psykisk syke Benedicte - men Benedicte, og det takket være Jesus.

Når man blir feil medisinert, når man er inn og ut av sykehus i mange år, når man i utgangspunktet er frisk men får en liten smell og får feil type behandling, når man blir dopet ned på litt under 20 forskjellige medisiner så man kun eksisterer i ung alder, det er feil - det gjør noe med en, jeg har lagt det bak meg - men det tok meg veldig lang tid. Jeg ønsker og fortelle min historie, og fortelle at psykratrien i Norge kunne vært bedre.

Legene sa til meg at jeg kom til og måtte inn og ut av sykehus resten av livet, og at jeg aldri kom til og bli frisk, da var jeg 20 da jeg hørte det. En 20åring har hele livet forran seg, jeg nektet at de skulle ha rett, fordi i utgangspunket var det ikke min feil, det var ikke min feil at jeg fikk feil type behandling, det var ikke min feil at jeg ble feilmedisinert og det var heller ikke min feil at jeg ble dopet ned på nesten 20 forskjellige medesiner så jeg kun eksisterte. Jesus har reddet meg, jeg er der jeg var i utgangspunktet, men bedre enn det igjen.

Mens jeg lå med influensa så har jeg tenkt mye, vi gjør vell alle det når vi bare ligger der og orker ingenting hehe, jeg har tenkt mye på dette året, hva jeg vil med dette året, og jeg tenkte jeg skulle ha dere med på min reise :-) Jeg har sett så mye lifechanging videoer, og i går tok jeg virkelig en ny opprydddning angående min minimalistiske livsstil, det var godt og få ting unna.

I år skal jeg lære noe nytt, jeg skal lese så mye og jeg skal ta tilbake alle de årene med sykdom, og jeg skal lese masse teologi, og jeg skal studere Bibelen min så mye. Jeg gleder meg til og sette i gang, mange har kicket inn det nye året for lengst, i dag er det min tur :-)

Ønsker dere en velsignet dag <3 - jeg kommer tilbake med mer :)

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...