lørdag 28. juli 2018

Det og være kristen i dag @ Tanker

Hei kjære blogg lesere :-) nå er det en liten stund siden jeg har oppdatert dere. Chronsen slår meg helt ut, men jeg prøver og blogge i dag for jeg har savnet og skrive til dere. I dag tenkte jeg og blogge litt om noen tanker jeg har om og være kristen i dag. Jeg så en artikkel på avisen dagen om at 1 av 5 personer er skeptiske til kristne. Dere kan lese artikkelen her: http://www.dagen.no/Nyheter/tro/Én-av-fem-er-skeptiske-til-kristne-637450

Det er noe jeg har opplevd mye av på sosiale medier, flere jeg kjenner godt har blokkert meg på Facebook. Ene og alene fordi jeg er kristen og skriver denne bloggen. Jeg har fått meldinger om at hvis du ikke slutter og poste så sletter jeg deg. Folk har skrevet stygt til meg og så blokkerer de meg.

Men jeg fortsetter, jeg fortsetter og dele om Jesus. Både på bloggen og på statuser. Jeg har opplevd mobbing i 8 år på skolen av elever og lærere fordi jeg er kristen. Jeg ga meg ikke da og jeg gir meg ikke nå heller. Jeg elsker Jesus, Han er livet for meg og det er noe jeg ikke vil sjule.

Men det er ikke lett for alle og det forstår jeg godt. Noen står helt alene som kristen i skole og jobb sammenheng. Det er virkelig ikke lett. Det er faktisk ikke lett og være kristen i dagens samfunn og det var ikke lett før heller. Det viser historien. Vi må stå sammen som kristne, be for hverandre, bygge hverandre opp. Dessverre ser jeg alt for mye sjikane blant kristne på sosiale medier. Det gjør meg så lei meg. For tenk alle de som har fordommer for kristne. Vi bør gå frem med et godt eksempel. Vise at Jesus skinner i oss. Vise Hans omsorg og kjærlighet. Vi er mange kristne fra forskjellige kirkesamfunn i Norge. Vi bør støtte hverandre. Ingen sitter med fasiten. Vi er søstre og brødre i Herren. Ville du virkelig sagt noe stygt til din søster eller bror i familien din? Nei ikke sant. Hvorfor da si det til din søster eller bror i Herren. Husk at vi skal vitne om Jesus. Ikke snakke stygt om andre. Tenk hva ville Jesus gjort?


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...