onsdag 30. august 2017

For og bli mer lidenskapelig, kom nærmere Gud @ Bibelstudie


-- Se, Jeg står for døren og banker. Om noen hører Min røst og åpner døren, vil Jeg gå inn til ham og holde måltid, Jeg med ham, og han med Meg. -- Johannes Åpenbaring 3:20

********

Gud ga deg et hjerte og lidenskapelighet, ønsker og drømmer. Men med mindre de er under Hans kontroll, vil de bli misbrukt, de vil bli bortkastet i livet ditt.

Over hele verden er det millioner av lidenskapelige mennesker med interesser og drømmer og ambisjoner som blir misbrukt. Og det bryter Guds hjerte. Det er derfor, på tross av deres talent og deres lidenskap, er disse menneskene ulykkelige. Fordi når dine lidenskaper blir misbrukt, får det deg til og føle deg elendig.

Når du er koblet til Gud, er det som og koble til 220 volt. Du blir lidenskapelig!

Gud er en lidenskapelig Gud. Den eneste grunnen til at du har følelser er fordi du er skapt i Hans bilde, Gud er følelsesmessig. Gud blir sjalu når Han ser deg ignorere Ham for noe annet. Gud elsker deg med en evig kjærlighet. Uansett hva du har gjort, vil Han alltid elske deg. Det er lidenskap!

Når du tilbringer tid med Gud daglig, begynner du og utvikle Guds kjærlighet for verden. Du begynner og føle på måten Han gjør. 

Vil du ha mer energi i livet? Mer entusiasme? La meg fortelle deg hvordan du skal få det. Jo nærmere du kommer Gud, desto mer energi, vitalitet og  lidenskap vil du ha i livet. Jo lenger unna du blir, jo mer kjedelig og apatisk blir livet ditt. Du må åpne hjertet for Jesus.

I Johannes Åpenbaring 3:20, sier Jesus: -- Se, Jeg står for døren og banker. Om noen hører Min røst og åpner døren, vil Jeg gå inn til ham og holde måltid, Jeg med ham, og han med Meg. --

Jesus Kristus har stått og banket på døren til livet ditt i lang tid. Men Han er en gentleman. Han kommer ikke til og rive døren ned. Du må åpne den opp. 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...