torsdag 31. august 2017

Knust hjerte? Herren er nær. @ Bibelstudie


-- De rettferdige roper, og Herren hører, Han berger dem ut av alle trengsler. -- Salme 34:18

***********

Vi har alle hatt vårt hjerte ødelagt på en eller annen måte - kanskje av skuffelse, frykt, skam, avvisning eller latterliggjøring. Jeg vil si til deg, som din venn, jeg beklager. Jeg bryr meg om det vonde du har gått gjennom, fordi Gud bryr Seg om det. Han har vondt med deg. Hva gjorde Gud når du gråt? Han gråt også.

Faktisk er det i din smerte at Gud er nærmest deg, enten du skjønner det eller ikke.

Bibelen sier i Salme 34:18: -- De rettferdige roper, og Herren hører, Han berger dem ut av alle trengsler. --

Hvordan gjør Han det? Han sparer oss ved og gi oss hjertetransplantasjon. Det er faktisk Hans spesialitet.

Gud sier: " For hjertet som er skyldig, gir Jeg deg et hjerte som er fullt med fred. For hjertet som er engstelig, gir Jeg deg et hjerte som er trygt. For hjertet som er ensomt, gir Jeg deg et hjerte fullt av kjærlighet. Hjertet som har vært bittert og sint, vil Jeg gi deg et hjerte som er tilgivende og kjærlig og sjenerøs i stedet. La Meg gjøre en hjerte transplantasjon i deg. Jeg vil sette deg fri."

Hvorfor trenger vi frihet? Fordi vi alle er slaver. Vi er slaver til forventningene til andre mennesker. Vi er slaver til fremtidig frykt. Vi er slaver til nåværende press. Vi er slaver til samfunnets meninger, og om og om igjen.

Men alt du trenger og gjøre er og åpne ditt hjerte til Jesus Kristus og gi Ham 100 prosent av hjertet ditt.

Si som David i Salme 119:32: -- Jeg vil løpe den veien Dine bud viser, for at Du gjør mitt hjerte stort. --

Vi må slutte og begrense Gud! Vi kan ikke engang forestille oss hvor mye Han vil gjøre med våre liv. Åpne ditt hjerte til Ham, og la Han transplantere det for Seg Selv.



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...