onsdag 30. august 2017

Og bruke gaver er en lov om tilbedelse @ Bibelstudie


-- For ved dette blir Min Far æret, at dere bærer mye frukt og blir Mine disipler. -- Johannes 15:8

********

Når du bruker gaver som Gud har gitt deg, er det en handling av tilbedelse.

Hva får Gud til og smile? Noen tror at Gud bare smiler når du ber eller synger eller går i kirken. Sannheten er at Gud smiler når du bruker gaver som Han har gitt deg. Når du gjør det du var koblet til og formet til og gjøre, sier Gud " Det er så kult! Jeg skapte dem til og gjøre det. "

Den olympiske løperen Eric Liddel i filmen Chariots of Fire sa: " Når jeg løper, føler jeg Guds glede ". Gud formet noen mennesker til og løpe. Han formet andre til og sykle, kjære raske biler eller surfe. De er flinke til det. Jeg tror at Gud ser på på dem og sier: " Det er kult! Jeg laget bølgen. Jeg skapte surferen. Dette er kult. " Du trenger ikke alltid gjøre noe "åndelig" for og bringe Guds herlighet. Bibelen sier:  -- For ved dette blir Min Far æret, at dere bærer mye frukt og blir Mine disipler. -- Johannes 15:8

Når du bruker dine gaver riktig, får Gud æren. Og du kan absolutt ikke behage Gud med gaver du ikke har. Gud forventer ikke at du skal være talentfull eller begavet på alt. Han vil bare at du skal bruke det Han har gitt deg.

I Bibelen kommer ordet "glede" og ordet "gave" faktisk fra samme greske ord. Det er ordet fra "nåde". Når du bruker dine åndelige gaver, bringer det glede til Gud, og det bringer glede til Gud. Gud sier: " Du gjør det Jeg skapte deg til og gjøre ". Og du sier: " Dette føles bra! " . Den sterkeste følelsen i verden kommer fra og bruke dine gaver til Guds hensikt fordi det fungerer. og du vet det, og du liker det.

Det er ingen følelse i verden som overgår det og gjøre noe for Guds herlighet, og vite at du gjør det Han skapte deg til og gjøre. Dette er den største spenningen i verden! Hvis du aldri har følt det, oppdag og utvikle de åndelige gaver som er i deg, slik at du kan nyte livet ditt og gi ære til Gud.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...