fredag 25. august 2017

Selv dine svakheter gir herlighet til Gud @ Bibelstudie


-- Men hvem er du, menneske, som tar til motmæle mot Gud? Kan verket si til håndverkeren: - Hvorfor gjorde du meg slik? - -- Romerne 9:20

**********

Åndelige gaver, hjerte, evner, personlighet, opplevelser - disse er de fem tingene som gjør deg til deg. - Jeg kaller det unik.

Og akseptere at du er unik - den unike måten Gud skapte deg på som gir ære til Ham - betyr og tro at Gud vet best. Det handler om tillit. Tror du at Gud gjorde en feil da Han skapte deg? Eller stoler du på Ham, vet at Han har en plan for livet ditt, tror du på det?

Mange av oss kommer med slike uttalelser: - Gud, det er en ting jeg ikke liker med meg selv. Jeg skulle ønske jeg hadde annerledes hår eller en annen hudfarge. Jeg skulle ønske jeg var høyere, kortere, tynnere. Jeg skulle ønske jeg hadde et talent. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det og det, jeg skulle ønske jeg så ut som han eller henne. Jeg skulle ønske jeg var smartere. - Og slik går listen. Denne type tenkning er i utgangspunktet og fortelle Gud at Han skapte deg feil.

Når du avviser deg selv,  avviser du i hovedsak Gud, fordi Han er Skaperen din. Når du ikke aksepterer deg selv, gjør du opprør mot Gud. - Jeg vet bedre enn Deg. Du burde ha skapt meg annerledes. -

Men Gud sier: - Nei, Jeg skapte deg akkurat slik du er fordi Jeg vil at du skal være deg., men dine sterke og svake sider. Alt kan gi Meg herlighet, hvis du bare begynner og gjøre det Jeg skapte deg til og gjøre, i stedet for og prøve og være som alle andre. -

Bibelen sier i Romerne 9:20: -- Men hvem er du, menneske, som tar til motmæle mot Gud? Kan verket si til håndverkeren: - Hvorfor gjorde du meg slik? - -- 


Når vi tviler på Guds kjærlighet og visdom, kommer vi alltid i trøbbel. Roten bak disse problemene er at du ikke stoler på Gud. Du tror ikke Gud virkelig elsker deg. Du tror ikke at Han virkelig har din beste interesse på hjertet. Du skulle ønske Han hadde skapt deg noe annerledes. Som et resultat av bitterhet i deg som gir frustrasjon og holder deg borte fra og være den personen Gud vil at du skal være.

Men du trenger ikke og leve slik - det er håp! Gud ville ha deg for Han elsker deg. Tro det og stol på det!

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...