fredag 25. august 2017

Når man vil på møter, men ikke klarer @Personlig


Jeg har fortalt om den gangen noen Amerikanere dro meg frem og skulle be for meg, de tvingte meg til og tale i tunger, og når jeg ikke fikk det til, dro de meg ned i gulvet, flere kom frem og de mente jeg var besatt og de skulle drive djevelen ut av meg. Jeg var 14 den gangen, jeg gikk i fast menighet i mange år, dro på møter over hele landet, noen ganger alene, jeg holdt prekener i menigheten, var i lovsangsteam, jeg hadde ansvaret for barna i menigheten, jeg deltok aktivt på ungdomsmøter og jeg var veldig aktiv i menigheten og hadde ansvar for mye.

En dag sa det stopp, jeg ble veldig psykisk syk og jeg var inn og ut av sykehus i mange år, jeg fikk påvist en alvorlig psykisk diagnose og fikk veldig sterke medisiner og ble feil medisinert flere ganger, jeg fortsette og lese Bibelen min, jeg fikk ikke alltid til og lese så mye, det var et vers eller to noen ganger og jeg gråt til Jesus, i dag har jeg det bedre men jeg har fortsatt angst og depresjon, den alvorlige diagnosen har jeg blitt kvitt, det takket være Jesus, det er et under, fordi legene mente jeg aldri kom til og bli bra og at jeg kom til og måtte inn og ut av sykehus resten av livet, det har nå gått noen år, og jeg har ikke vært innlagt på flere år. Det er et under, takk Jesus, legene skjønner ingenting av hva som skjer.

Men det som skjedde meg som 14 åring har satt sine spor, det er tilgitt, men det gir meg fortsatt frykt, jeg klarer ikke ofte gå på møter, jeg har et lite nettverk, veldig lite nettverk. Og det gjør at jeg føler meg som ny i en menighet, og at folk har jo sine venner, nå vet jeg at det er få menigheter, hvis kanskje ingen i Norge, som gjør slik som de Amerikanerne, men det er bare at angsten stopper meg, jeg har måtte avlyse så mange ganger, jeg har fått mange tilbud om og holde foredrag osv, men jeg klarer ikke, jeg synes det er fælt når jeg driver en kristen blogg at jeg da ikke ofte klarer gå på møter, men grunnen til at jeg skriver dette innlegget, er at jeg vil at dere som sliter med lignende skal forstå dere ikke er alene, jeg ønsker så gjerne og hjelpe noen og jeg ber for alle mine blogg lesere hver eneste dag.Gud velsigne dere <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...