torsdag 10. august 2017

Når vi er ensomme lengter vi etter forholdet til Gud @ Bibelstudie


-- Da sa Herren Gud: - Det er ikke godt for mennesket å være alene. -- Deler av 1. Mosebok 2:18

Det du ofte kaller ensomhet er virkelig at du savner tid med Gud. Du ble skapt for og ha et personlig forhold til Jesus Kristus. Faktisk døde Guds Sønn slik at du kunne få det. Ingenting kommer til og kompensere for det. - ingen person, ingen erfaring, ingen suksess, ingen rusmiddel, ingen ting, Ingenting kommer til og fylle det vonde hullet i hjertet ditt, annet enn Gud, som leger det. Han vil at du skal kjenne Ham.

Hvordan lærer du og kjenne Gud?

1. Åpne ditt liv til Jesus Kristus. Si, "Jesus Kristus, jeg vil bli kjent med Deg. Jeg vil lære og elske Deg slik Du elsker meg, selv før jeg visste det. Jeg vil ha et personlig forhold til Deg."
Du ble skapt for et forhold til Gud. - ikke en religion av frykt, regler og ritualer, men et forhold hvor du snakket til Gud hele tiden, og Han jobber i og gjennom deg. Det er motgift mot din dypeste ensomhet.

2. Bli med i en Kirke familie. Vi var ikke ment til og være alene som kristne. Finn et sted hvor du kan bli involvert. Bli med i en liten gruppe der andre mennesker blir kjent med deg og hvor du finner støttenettet du trenger når du går gjennom de tøffe tider. Ta en sjanse og bli kjent med nye mennesker.

Den virkelige grunnen til at mange kristne er ensomme, er fordi de sitter når de skal tjene. Over oss er en verden full av mennesker som er ensomme og venter på og bli tatt vare på. Den eldre personen som ikke har fått besøk på to år. Den eneste voksen som går hjem hver kveld til en ensom leilighet. Den enken som nettopp har begravet mannen sin. 

Verden er full av folk som venter på og bli elsket. Stopp med og si, "Jeg har ingen venner!" Og begynn og si "Gud, hvem kan Du bruke meg til og hjelpe og få en god venn? Hvem kan jeg vise kjærlighet til?"

Du vil gå gjennom ensomme tider i livet ditt, men du vil aldri gå gjennom det alene hvis du har et personlig forhold til Jesus Kristus. 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...