fredag 4. august 2017

Hvordan jeg har min stille tid med Jesus hver morgen @ Bibelstudiene mine

Det aller første jeg gjør når jeg står opp, før frokost og før alt, er og åpne min Bibel og studere Guds Ord, dette er min stille tid med Jesus hver morgen, dette er det som gjør hele forskjellen på hvordan dagen min kommer til og bli, en dag uten Bibellesning føler jeg er helt feil for min del, i dag tenkte jeg og ta dere med på hvordan jeg studerer Guds Ord hver morgen, hvordan jeg bruker min stille tid med Jesus. Husk det er ingen fasit på hvordan man bruker sin tid med Jesus, men jeg vil fortelle dere hvordan jeg bruker min tid, kanskje kan dere hente noen tips fra meg :-) Guds Fred til dere fra meg <3

- Aller først starter jeg med min Bønn til Gud. Her Ber jeg gjerne om at Gud skal vise meg noe i Bibelen eller noe jeg leser ellers, at Jesus skal snakke til meg og jeg takker Gud for Hans Ord, at jeg i det hele tatt har en Bibel, og det føler jeg meg veldig takknemlig for.


I vesken min eller sekken min hvor enn jeg drar er dette jeg har med meg, jeg kan sitte på en cafe, en buss eller hvor som helst og jeg har lyst til og lese litt mer i Bibelen min, jeg åpner den ofte på cafe og diverse, synes det er fint og lese der også :-) jeg leser Bibelen min også flere ganger ellers om dagen, ikke bare om morgenen, men jeg synes uansett det er godt og starte dagen med Guds Ord, jeg skal vise dere innholdet, dette er penalet mitt med penn og fargeblyanter, finner jeg et vers jeg liker så streker jeg under det med farger i min Bibel, notatboken min er der jeg skriver ned mine Bibelstudier, jeg kommer tilbake til hvordan i innlegget lenger ned. Til høyre er vesken jeg bruker som jeg har Bibelen min i og litt diverse bøker og en notatbok jeg skriver prekner i når jeg er på et møte eller andre notater fra møter.


Her inni denne Bibelvesken har jeg små tynne bøker, de er fint og ha lett tilgjengelig.


Til venstre en andakts bok med en liten tekst og noen Bibelvers, etter den kommer Bibelleserplanen min med Kirketekstene fra den og den datoen, så notatboken min jeg skriver ned prekner og notater fra møter, ikke alltid jeg bruker den, hender jeg har noen andre også, men denne har jeg hatt i mange år, faktisk helt siden jeg var 15, det er få sider igjen, men jeg har brukt veldig mange forskjellige, men her står de preknene og notatene fra møter med ekstra betydning, til og med engelske prekner fra møter i Israel og diverse, også fra et møte i Sverige med en kjent predikant, jeg synes det er så fint og se tilbake på, helt til høyre er en bok jeg har begynt og lese nå om dagen, Onsdagslunsj med ørkenfedrene, en guide og en bønn, fin og bruke i hverdagen, jeg har ikke lest den ut  enda, og skriver nok en bokanmeldelse om den, den er så fin og jeg elsker den <3


Jeg har mange Bibler i forskjellige oversettelser, om dagen bruker jeg denne, det er en trend utgave i kunst skinn, kostet bare 198 kr på salg og er den nyeste oversettelsen, jeg elsker den <3


Så over til hvordan jeg gjør Bibelstudiene mine, veldig enkelt og veldig fint, noe alle kan få til, jeg liker ihvertfall og gjøre mine morgen studier på denne måten :-) Som jeg skrev i starten av innlegget starter jeg alltid med en Bønn for dagen.

Så åpner jeg notatboken og skriver hva jeg er takknemlig for den dagen, her prøver jeg og finne på nye ting hver dag, og prøver og være kreativ, for selvsagt er man takknemlig for de nærmeste og for at man har mat på bordet og tak over hodet, men jeg prøver og være mer spesifik og takke Gud for noe som jeg er takknemlig for og det kan egentlig være hva som helst.
Under der skriver jeg hva som er på hjertet mitt, tanker, følelser osv, dette er også en fin måte og få ut alt så er det ute av verden, og man kan konsentrere seg om Jesus, det skal også sies at jeg har bakgrunns musikk, en kjempe fin lovsang spilleliste på Spotify.

Så noterer jeg ned dagens lesning, alle Bibelversene eller kapitlene jeg skal lese den dagen.

Under der skriver jeg vers jeg liker, eller noe som jeg føler snakker til meg den dagen, noen vers som skiller seg ut for meg den dagen, og de streker jeg gjerne under med farger i Bibelen min. I notatboken skriver jeg ned de versene, hele versene, ikke bare hvor det står.

Så skriver jeg et notat for dagen, et notat kan være noe jeg får ut av, av det jeg leser, eller det kan være et fint notat jeg har lest i en andakts bok, noe fint jeg har funnet, et dikt jeg har skrevet selv, eller funnet et sted, eller noe som jeg føler passer inn i  notat. 

Så avslutter jeg notatboken med og skrive ned en Bønn til Jesus, så lukker jeg den og ber til Jesus for dagen, eller jeg har noen spesielle bønnemner som noen har spurt meg om og be for, dette er noe jeg bruker en del tid på også, jeg har ofte mye på hjertet :-) Jeg ber også for alle mine blogg lesere, og dette gjør jeg hver dag, uansett om jeg kanskje ikke blogger den dagen.

Så dette var hvordan jeg har min stille tid med Jesus hver dag, mine Bibelstudier :-) håper dere likte innlegget,ønsker dere Guds rike velsignelse <3





Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...