mandag 14. august 2017

Guds vilje @ Bibelstudie


-- Jesus svarte: - Du hadde ingen makt over Meg dersom den ikke var gitt deg ovenfra. -- Deler av Johannes 19:11

Ingenting som ikke er Guds vilje, kan komme inn i livet til den som stoler og adlyder Gud. Dette gir oss en uendelig takknemlighet og glede. For Guds vilje er den ene håpefulle ting i verden. Og det jobber Gud Den Allmektige for oss hele tiden, men ingenting kan hindre det hvis vi overgir oss og tror.

For alt er godt for oss som elsker Gud. Vi lever et fint liv hvis vi lever i sentrum av Guds vilje. Alt det vonde blir til velsignelser underveis.

I midten av sirkelen av Guds vilje står jeg. Alt er bra! For det er min Far som har planlagt det. Skal jeg passere gjennom bølger av sorg? Da vet jeg at jeg kan komme til Jesus og Han kan jeg stole på. Gud er kjærlighet og Gud er trofast. Så i fred hviler jeg. Med skyggen og solskinnet, med glede og smerte , Herre jeg stoler på Deg.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...