torsdag 3. januar 2019

Jesus ønsker og bære byrden din @ Bibelstudie


-- Kom til Meg, alle som strever og har tungt og bære, og Jeg vil gi dere hvile! Ta Mitt åk på dere og lær av Meg, for Jeg er nedbøyd og ydmyk av hjertet. Så skal dere finne hvile for deres sjeler. For Mitt åk er gagnlig, og Min byrde er lett. -- Matteus 11:28-30

*****************

Jesus sier: -- Kom til Meg, alle som strever og har tungt og bære, og Jeg vil gi dere hvile! Ta Mitt åk på dere og lær av Meg, for Jeg er nedbøyd og ydmyk av hjertet. Så skal dere finne hvile for deres sjeler. For Mitt åk er gagnlig, og Min byrde er lett. -- Matteus 11:28-30

I mange år forstod jeg aldri Skriften, fordi jeg ikke forsto hva et åk varNår Jesus sier: "Ta Mitt åk på deg", hørtes det for meg som om Han skulle gi meg noe annet og håndtere. Min byrde er tung nok allerede, Herre! Jeg trenger ikke ta Dine problemer på meg!

Da lærte jeg at et åk faktisk er et brett med to buer i det du legger over to storfe, slik at de kan trekke en vogn.

Verdien av et åk er at det halverer lasten. Uten et åk må en ku trekke hele lasten av seg selv. Men hvis du tar opp kua med en annen ku, og så trekker de to lastene sammen, er lasten halvparten så tung.

Når Jesus sier og ta Sitt åk på deg, sier Han ikke at Han skal gi deg Sine problemer. Jesus har ingen problemer! Han sier at Han skal dele problemene dine. Han kommer til og dele lasten din. Han kommer til og ta stresset ditt på Seg Selv og bære det med deg,

Wow!

Jesus sier lær av Meg, kom til Meg, samarbeid med Meg. Deretter lærer Jeg deg hvordan du gjør det. Du får en lettere last og det kommer til og redusere stresset ditt. Det skal gjøre det lettere for deg og navigere.

Når du tar åket sammen med Kristus, beveger du deg sammen med Ham. Du beveger deg i samme retning og i samme hastighet. Og du beveger deg i riktig retning og i riktig fart. 




Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...