søndag 13. januar 2019

Og leve fri fra frykt, overgitt til Gud @ En andakt om en Bønn


-- Og du skal være trygg, for da er det håp. Ja, du skal se deg omkring og legge deg trygt til ro. Du skal hvile, og ingen skal skremme deg opp. Og mange vil gjerne være deg til lags. -- Job 11:18-19

******************

Bibelen sier i 1. Johannes 4:18 -- Frykt er ikke i kjærligheten, men den fullkomne kjærligheten driver frykten ut. For frykten har med straff å gjøre, og den som frykter, er ikke blitt fullkommen i kjærlighet. --

Hvordan lærer du og leve i Guds kjærlighet, slik at du kan leve fri fra frykt?

Hver morgen må du overgi hjertet ditt til Gud.

Når du våkner hver morgen, før føttene dine treffer gulvet, så be til Gud og si: " Gud, før jeg selv begynner denne dagen, overgir jeg mine følelser til Deg. Jeg vil at Du skal være Herre over mine følelser.  Jeg vil at Du skal kontrollere mitt sinn og mine følelser. Jeg vil at Du skal fylle meg med Din kjærlighet. "


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...