lørdag 16. september 2017

Hvordan bli unik og effektiv @ Bibelstudie


-- For vi er Hans verk, skapt i  Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud på forhånd har lagt ferdige for at vi skulle vandre i dem. -- Efeserne 2:10

*******

Hvis du vil vite  Guds vilje for livet ditt, må du se på hva du er god til. Hvorfor skulle Gud gi deg visse gaver, evner og talenter, og ikke forvente at du skal bruke dem? Det ville være bortkastet.

Gud gir deg åndelige gaver, hjerte, lidenskaper, evner, en personlighet, som gjør deg unik, og når du tar deg tid til og finne ut hvordan Gud har formet deg, gir den deg retning for hvor du skal gå med ditt liv. Spør deg selv "Hva er jeg god på? Hva er min lidenskap? Hva finner jeg spennende, og hva finner jeg kjedelig? Hva mener folk jeg er god på? Hvordan kan Gud bruke disse evnene for Sitt rike?".

Efeserne 2:10 sier: -- For vi er Hans verk, skapt i  Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud på forhånd har lagt ferdige for at vi skulle vandre i dem. -- Ordet "Guds verk" på gresk blir ordet "dikt" på Norsk. Du er Guds "dikt". Du er et kunstverk. Du er unik. Det er ingen som deg!

Men det er mer til livet enn og være unik. Gud ønsker at du skal være unik og effektiv. Han formet deg slik Han gjorde, slik at du kunne gjøre gode gjerninger, selv før du ble født, forutbestemte Gud en rolle for deg i livet. Han sa : "Jeg skal skape deg med visse gaver, evner, og talenter, og Jeg skal tillate denne personen og gå gjennom visse erfaringer - Jeg skal bringe disse tingene sammen fordi Jeg vil ha noe gjort i verden som vil ta den slags person til og gjøre det."

Vi er reddet for og tjene. Du bruker dine talenter og gaver til og hjelpe andre mennesker. Oppfyllelse betyr og være hvem og hva Gud mente du skulle være.

Bibelen sier: -- Tjen hverandre, hver og en med den nådegave han har fått, som gode forvaltere av Guds mangfoldelige nåde. -- 1. Peter 4:10




Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...