mandag 11. september 2017

Omfavn dine tidligere erfaringer - gode og dårlige @ Bibelstudie


-- Den dag i dag kjenner dere Herren deres Gud oppdragelse, som barna deres ikke kjenner og ikke har sett. Hans storhet, Hans sterke hånd og utstrakte arm. -- 5. Mosebok 11:2

Du må omfavne livets erfaringer, de gode, de dårlige, de skammelige, de riktige, de onde, de lykkelige og de triste - og slutte og løpe fra din fortid hvis du vil at Gud skal bruke det for noe godt i livet ditt.

Galaterne 3:4 sier: -- Har dere opplevd alt dette forgjeves - hvis det da var forgjeves? --

Ikke løp bort fra fortiden din! På grunn av smerte, nekter mange mennesker sin fortid, ignorerer fortiden og angrer på fortiden sin. De pynter på fortiden fordi de er lykkeligere med og håndtere løgnen enn fortidens smerte. Men hvis du er i fornektelse, kan ikke Gud bruke din erfaring til noe godt.

Gud kan bruke alle erfaringer i livet ditt til noe godt, men du må slutte og løpe fra disse opplevelsene. Du må omfavne dem. Uansett hva som har skjedd - så hva? De er dine erfaringer, eie dem.

Stopp og press de dårlige erfaringene ut av tankene dine. Du må huske dem. 5. Mosebok 11:2 sier:
-- Den dag i dag kjenner dere Herren deres Gud oppdragelse, som barna deres ikke kjenner og ikke har sett. Hans storhet, Hans sterke hånd og utstrakte arm. --

La meg fortelle dere min historie, jeg har slitt psykisk i veldig mange år, jeg hadde en veldig dramatisk fødsel hvor jeg måtte gjenopplives, jeg holdt på og drukne en gang jeg var liten som gjorde meg livredd vann, jeg har blitt mobbet i åtte år på skolen av elever og lærere, jeg har blitt slått, sparket, fryst ut. Jeg har blitt psykisk mishandlet av noen på skolen, samt slått veldig hardt av noen på skolen, jeg har slitt med psyken min så lenge at jeg har holdt den i sjul i veldig mange år, jeg har selvskadet meg selv og har mange arr den dag i dag, jeg har tatt veldige mange tabletter med forsøk på og ta livet mitt i tenårene at jeg kom på sykehus, jeg har prøvd og tatt livet mitt flere ganger for mange år siden, jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år før, bulimi. Jeg har en lang historie med mye vondt, veldig mye vondt, helt fra jeg var bitteliten, når jeg var syv år, holdte jeg en kniv mot meg og sa til mamma jeg ville dø. Alt dette har jeg måtte jobbe med, nå er jeg 30 år, og jeg kunne ikke vært foruten alt dette, jo fordi det har formet meg til den jeg er i dag.

Verset i 5.Mosebok 11:2 sier at det viktigste er og huske leksjonene. Hvordan gjør du det? Den beste måten og huske leksjonene og opplevelsene i livet på er og skrive en journal. Jeg snakker ikke om en dagbok, med en liste over hva du gjorde. " I dag gikk jeg til butikken og kjøpte melk. " Du skriver ikke nødvendigvis i en journal hver dag, Men hver gang du har en viktig leksjon skriver du det ned. Slik at du ikke glemmer det: "Det var vondt. Jeg lærte det på den harde måten. Jeg vil ikke glemme det. "

For og huske hva du har lært om Gud, skriv en journal. Da kan du se tilbake og huske hva Gud lærte deg, slik at du kan oppmuntres i de mørke tider av livet ditt og vet at Gud fortsatt jobber med det beste for deg.



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...