onsdag 28. februar 2018

Mens du jobber med dine mål, jobber Gud med deg @ Bibelstudie


-- Ikke så at jeg har nådd dette eller allerede er fullkommen. Men jeg jager etter det for å kunne gripe det, fordi jeg selv er grepet av Kristus Jesus. -- Filipperne 3:12

*************

Du må sette deg noen mål fordi det gir deg håp, og du vokser av det, samt det hjelper deg og holde ut. -- Hva styrke har jeg, så jeg kan holde ut? Hvilke utsikter har jeg, så jeg kan være tålmodig? -- Job 6:11 Du må ha mål for og holde deg i gang.

Et mål trenger ikke være stort for og motivere deg.Alle mål er viktige, små eller store - de er alle viktige , for og komme fra hvor du er nå, til suksess. Men det er mange små baby skritt for og komme dit. Et mål trenger ikke være stort for og være viktig - det må bare oppmuntre deg til og fortsette.

Du må sette deg mål for og utvikle deg og for og bygge deg opp.

Mens du jobber med målet ditt. jobber Gud med deg. Han bygger deg opp. 

Paulus sier i Filipperne 3:12 -- Ikke så at jeg har nådd dette eller allerede er fullkommen. Men jeg jager etter det for å kunne gripe det, fordi jeg selv er grepet av Kristus Jesus. --

Det tar energi og krefter for og nå målet ditt, og resultatet er at du blir mer som Kristus.

Du må sette deg gode mål, for da blir du belønnet. 
Deler av Ordspråkene 11:27 sier:  -- Den som ivrig søker det som godt er, han søker det som er til behag. .. -- Med gode mål, bringer det ære og belønningen er stor. Bibelen sier i 1. Korinterbrev 9:25-26 : -- Enhver som deltar i idrettstevling, er avholdende i alt - de altså for å vinne en forgjengelig krans, men vi en uforgjengelig. Så løper de da ikke som på det uvisse, jeg kjemper ikke som en som fekter i løse luften. --

Paulus var målrettet. Du må også være målrettet for og vinne prisen som Gud har forberedt for deg i himmelen. 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...