torsdag 8. desember 2016

Er det nå eller aldri?


Er det nå det går opp for meg at jeg virkelig prøver og gå nedunder og hjem med bloggen? - det er jo ikke det jeg vil sier jeg til meg selv, men så er det energien da, denne konstante frykten og angsten, tårene som plutselig kommer av et resultat av fullstendig mislykkelse - vell slik jeg føler det, er jeg deprimert? - ja jeg tror det, eller jeg vet det, eller... jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si heller, fordi jeg har stunder der ting går veldig bra, men det er da de stundene er at jeg vil nyte øyeblikket, for det er ikke så veldig lenge de varer før tankene fryser meg, dere vet de vonde tankene om mislykkelse som kommer, selvbildet mitt er det, det som snakker? hva har egentlig skjedd? ting gikk jo bra med meg, ihvertfall trodde jeg det. Så tyr jeg til tårene en gang til - men det er ganske slitsomt, og jeg er vell sterkere enn som så? for hva plager meg sånn egentlig, jeg prøver og finne ord, jeg prøver og sette ord på ting, men det går ikke. For sannheten er at jeg er så lei av og møte veggen, noe jeg gjør ofte før jul, men hvorfor aner jeg ikke, fordi jula er den fineste tiden jeg vet om, hvorfor jeg møter veggen gang på gang på den tiden av året, aner jeg ikke.

Men i dag, i dag dere gråt jeg til Gud, ikke for noe annet enn at jeg ble så rørt, jeg ble rørt fordi jeg er takknemlig, jeg føler meg velsignet og jeg ønsker og komme ut av det her, jeg ønsker og nyte desember og ha det fint, bloggingen er elendig - jeg er fullstendig klar over det, men jeg håper at jeg kan klare og blogge som vanlig igjen snart.

I dag satt jeg og leste i 1 korinterbrev, og det er så mye fint som står der, jeg har kommet et stykke og føler jeg finner mye fint og trøst i Bibelen. I dag prøver jeg og ta meg sammen, ofte må man gjøre det, man kan ikke gi opp og bare la det gå, jeg har nemlig tenkt og bli bedre og da må jeg ta meg sammen litt :-) så nå prøver jeg og gjøre det beste ut av dagen - så vi skal vært øyeblikk gå tur, stakkars Hans Olav som må vente på at jeg skriver ferdig dette innlegget, men han er jo så snill da, så det gjør jo ingenting for han, vi skal besøke mamma og pappa i dag - og jeg ser frem imot det :-) 

Ønsker dere en velsignet dag <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...