onsdag 28. desember 2016

Mine nyttårsforsetter


Hei kjære blogg lesere :-) Nå nærmer vi oss 2017 med stormskritt og jeg har satt for meg noen mål for det nye året, jeg tenkte og dele mine nyttårsforsetter med dere.

1) Jesus:

Jeg ønsker og fordype meg i Guds Ord, jeg ønsker at Jesus skal være min hverdag, jeg ønsker og bruke mest mulig tid på Han, fortsette og lese Bibelen min hver dag, men jeg ønsker og lese enda mer, jeg ønsker og bruke Bibelleserplaner og være flink med Bibelstudie innleggene. Jeg ønsker og starte dagen med Guds Ord, da vet jeg at jeg går en enda bedre dag imøte. Jeg ønsker og vitne om Jesus, Jesus har gjort så mye for meg, nå ønsker jeg og gi noe tilbake.

2) Matlaging og tid på kjøkkenet

Jeg kjenner jeg blir glad over andre kulturer og blir imponert over hvor mange timer de bruker på kjøkkenet hver dag, hvor mye kjærlighet som de gir til hvert måltid, jeg ønsker og lære og lage mye forskjellig mat, jeg ønsker og bruke enda mer tid på kjøkkenet, lage mye fra bunnen av, lære av mamma og svigermor, følge de eldres tradisjoner, bli en sikkelig husmor.

3) Bordbønn

Jeg er alt for dårlig til og be Bordbønn, jeg har følelsen av at det er noe som har sklidd litt ut fra det samfunnet vi lever i nå, jeg tror ikke så mange ber Bordbønn lenger, og det er egentlig ganske trist, jeg er dessverre en av de, men i det nye året ønsker jeg og endre på det, det er faktisk ingen selvfølge og ha mat på bordet, jeg ønsker og takke Gud for at vi har mat på bordet, og være takknemlig for den maten jeg spiser, og ikke tenke at den er dårlig tilberedt osv, fordi det er så mange som skulle ønske for alt i verden de kunne spise den maten vi kanskje ikke liker.

4) Rutiner

Rutiner, rutiner, rutiner - jeg sier det vært år og sier det igjen. Jeg trenger faste rutiner, jeg er et rutine menneske og hver gang jeg har en strukturert hverdag, en hverdag med faste rutiner, da holder jeg meg ganske så frisk psykisk, men alt for ofte har det lett for og skli ut, 2017 ønsker jeg og endre det så godt jeg kan.

5) God nok

Jeg ønsker og jobbe med selvbildet mitt som er helt elendig, Gud skapte meg i Hans bilde, jeg kan ikke fortsette og tenke stygt om meg selv, jeg må løfte meg selv opp og snakke godt om meg selv, Gud har tross alt skapt meg, og jeg er utrolig takknemlig for det, men jeg må vise det til meg selv fullt og helt, jeg blir 30 år i januar 2017, det er på tide og endre det jeg har slitt med hele livet.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...