søndag 4. desember 2016

Tanker rundt hvordan Gud jobber




Hei kjære blogg lesere :-) først vil jeg beklage at bloggingen er så som så, det blir sjeldne oppdateringer, jeg har det vanskelig om dagen, jeg koser meg nå i desember, men psyken er ikke bra, det svinger veldig, men angsten er veldig sterk til tider, men jeg føler vell jeg kommer mer og mer nærme Gud, det er så godt.

Det har vært kjipe dager, men jeg har det så fint nå i desember og nyter hver dag, jeg kjenner meg så sulten på Guds Ord, jeg leser og jeg ber og jeg synes det er så godt. Men nå om dagen savner jeg og gå i Kirka, jeg kjenner at den sosiale angsten stopper meg, men jeg har som mål og gå fast i Kirken når jeg føler angsten er mer under kontroll.

En ting jeg har tenkt veldig på i det siste, det er ikke alltid lett og forstå Gud, hvordan Gud jobber, det er ofte ting kan kjennes ut som at Gud har forlatt en, men greia er at Gud aldri forlater oss, det som er , er at Gud jobber anderledes enn oss mennesker, det sier vell seg selv, men det er bare ikke alltid lett og tenke sånn, jeg tror det er en meningen med det meste, Gud har planer for hver og en av oss, til og med før vi ble født, for Gud visste det, ofte kan ting kjennes tungt og vanskelig, ikke minst urettferdig, men det er viktig og huske på at noe som kjennes urettferdig og vanskelig nå, det er en mening med det for noe som skal skje i fremtiden, tror jeg. Jeg merker det på meg selv, ser jeg tilbake i tid, kan jeg forstå litt hvordan Gud jobber og hvordan Han har formet meg, ting som kjentes ut som om Gud hadde forlatt meg, hvis jeg ser tilbake så er det da Gud var nærmest, og jeg ser planen med det, ting som har skjedd for mange år siden som var vondt, har formet meg som den jeg er i dag og jeg får så mange bønnesvar om dagen, jeg ser mye meninger med hvorfor ting er som det er, og det er så godt og vite at Gud passer på oss hele tiden, og alltid er her, det er ikke lett og forstå hvordan Gud jobber, men livet er en reise, og Gud har lagt en plan for hver en av oss, selv om planen kanskje ikke er slik vi hadde tenkt så er det gjort av kjærlighet, en kjærlighet så stor at vi ikke forstår, vi må stole på Gud, be om planen Gud har for oss, se tilbake i tid og se hvordan Gud har jobbet, prøv ihvertfall, det er en mening med det meste tror jeg.

Ha en velsignet 4. desember



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...