fredag 28. september 2018

Gud er tålmodig med verden @ Bibelstudie


-- Herren er ikke sen med løftet, slik noen holder det for senhet. Men Han har tålmodighet med dere, for Han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal komme til omvendelse. -- 2. Peter 3:9

**************

Gud ønsker og vise Sin nåde. Bibelen sier: -- Herren er ikke sen med løftet, slik noen holder det for senhet. Men Han har tålmodighet med dere, for Han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal komme til omvendelse. -- 2. Peter 3:9

Det er sorg på denne planeten, og Gud er tålmodig. Og Han venter på at flere av oss skal komme til tro på Ham.

Når noen kommer til deg og sier: "Jeg kan ikke tro på En Gud som vil stå og se folk lide." Her er hva du sier: " Jeg tror heller ikke på den slags Gud. Gud er ikke den slags Gud. Faktisk har du ingen anelse om hvor mye det gjør vondt for Gud når Han ser all synd på jorden. Det gjør vondt når Han ser hva Hans skaperverk gjør mot hverandre."

Hvis du ikke tror på Jesus, er jeg overbevist om at du kom over dette innlegget nettopp fordi Gud vil at skal lese dette, Jesus sier i Johannes 10:10: -- Tyven kommer bare for å stjele og myrde og ødelegge. Jeg er kommet for at de skal ha liv og ha overflod. --

Er du klar til og invitere Jesus inn i hjertet ditt? Er du klar til og motta Guds nådegave? Det er en enkel bønn som vil fortelle Gud at du godtar Jesu gave.

Bønn:

" Kjære Gud, jeg er redd, men jeg vil bli kjent med Deg. Jeg forstår ikke alt, men jeg takker for at Du elsker meg. Jeg takker for at Du var med meg, selv om jeg ikke kjente Deg. Jeg takker at Du er for meg - at Du ikke sendte Jesus for og dømme meg. Jeg innrømmer at jeg aldri engang skjønte at jeg trengte En Frelser, men i dag vil jeg motta Din Sønns gave. Jeg ber Deg om og redde meg fra min fortid, det jeg angrer på, mine feil, mine synder, mine uvaner. Jeg trenger Deg til og ta bort stresset mitt og fylle meg med kjærligheten Din. Jeg trenger og være i fred med Deg og at Du gir fred i hjertet mitt. Jeg vil oppfylle Din plan for livet mitt. Jeg vil lære elske Deg og stole på Deg. Jeg ber dette i Jesu navn, Amen."

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...