tirsdag 1. mars 2016

Familietid


-- Sometimes the greatest gift you can give yourself is a gift you give to someone else --

For meg er familietid utrolig viktig, det er noe jeg prioriterer og i dag har jeg vært hjemme i mitt barndomshjem og spist middag hos mine kjære foreldre og min kjære bror og ikke for og glemme min bestevenn Poirot (bildet) .

Jeg drikker ekte grønn te, sånn blad te. Fakta om grønn te:

-- Cleaning your mind. body and spirit -- 

Noen av de mange fordelene med grønn te er at det er en real antioksidant-bombe, som hjelper kroppen med og holde seg frisk og beskytter den mot sykdom og nedbryting. Grønn te gir en boost til forbrenningen og forebygger sykdom som hjertefeil og kreft. Den gir også bedre hud, men da er det viktig at teen har høyest innhold av EGCG.

Jeg skal uten tvil prøve og bytte ut en kopp kaffe med en kopp grønn te om dagen. Det er jo så sunt og ingen har gått av for mye koffein.

Bibelen forteller oss mye om familie, jeg er heldig som har en kristen familie, en familie jeg alltid kan sende melding eller ringe hvis det er noe jeg har spørsmål rundt, når jeg leser i Guds Ord. Av og til kan det dukke opp spørsmål, da passer det bra og ringe en pappa som vet mye og kan mye om Guds Ord. Det gjør det lettere for meg. På tross av at jeg har vokst opp i en kristen familie, måtte jeg allikevel ta mitt eget valg om og følge Jesus, dette fant jeg ut av meg selv som 12 åring på et møte, og Frelsesbønnen ba jeg sammen med mamma når jeg kom hjem igjen.

Jeg har måtte kjempe for troen min hele livet, ofte som kristen må man kjempe, det er en evig kamp. Men det lønner seg og følge Jesus, absolutt på alle mulige måter, troen min er sterk. Og sammen med Jesus er jeg sterk. Livet kan være kjipt, men man får lønn for strevet, på tross av mobbing psykisk og fysisk i åtte år, er jeg nå sterkere enn noen gang, jeg kom meg igjennom det og jeg klarte det, jeg kjempet, jeg snublet mange ganger - men nå er jeg her, et sted i livet jeg elsker og være :-)


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...