søndag 13. mars 2016

How my day looks like


-- How my day looks like --

Bibelen, notater, agenda, musikk, spill og selvsagt en kopp kaffe. Det er søndag, det er hviledagen og jeg koser meg!

Søndag er en dag jeg ser alltid frem imot, det er dagen jeg henter inn energi til en ny uke med nye muligheter, det er dagen jeg gjør akkurat det jeg har lyst til og i dag består dagen av mest mulig avslapping, så jeg skal finne stunder til og lese i dag. Slappe av og ta det med ro, jeg kjenner jeg trenger det.

Bibelen forteller oss om hvile i Guds fang, og dette synes jeg er viktig med tanke på søndager, som faktisk er hviledagen, jeg tar dette seriøst på den måten at jeg føler vi alle trenger en dag vi kan hvile, kanskje være sosial med familien og venner, men gjøre ting som ikke innebærer noe form for stress, kroppen trenger hvile. På den måten kan vi hente inn energi som kristne til forskjellig. F.eks møter.

Nå er det lenge siden jeg har gått på møter, angsten setter en stopper der, men jeg har så lyst til og klare det igjen, jeg savner og gå på møter og jeg trenger styrke fra Jesus og ber om dette. For de fleste er det og gå på møter den største selvfølge, for meg kan det være et problem på grunn av det sosiale. Men jeg prøver mitt beste og jeg har planer om og dra på møter igjen, jeg tenker på dette svært ofte, og ønsker virkelig og være aktiv i en menighet igjen. Be gjerne om at jeg skal få det til, da jeg har et inderlig ønske om det!

Jeg dro ofte på møter før, gjerne så fort det var et møte, jeg var aktiv, holdt taler og vitnesspyrd, men så traff angsten og depresjonen meg og da ble det med en gang vanskelig og komme seg ut på noe. Nå er jeg sånn at formen varierer veldig fra dag til dag, men jeg har det bedre enn jeg hadde det før, selv om dagsformen er varierende fra dag til dag. Så jeg har et ønske om og gå i en menighet igjen og det skal jeg klare, ikke fordi jeg føler jeg må, men fordi jeg har veldig veldig lyst :-)

Ønsker dere en nydelig og avslappende søndag :-)

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...