søndag 13. mars 2016

Hvordan bli glad i og lese bøker


Jeg lovte dere et innlegg om hvordan bli glad i og lese bøker, så her kommer det, jeg elsker og lese, det er slags terapi for meg, det er koselig og gir meg mye. Når jeg leser en god bok, klarer jeg ikke legge den fra meg, og når jeg er ferdig smiler jeg og ser ut i luften, jeg elsker lukten av bøker, blad i dem og kosen med det, jeg blir dypt konsentrert i en bok og daler inn i verden som er helt fantastisk, nå vil  jeg forhåpentligvis lære du som ikke liker bøker og bli glad i og lese. Jeg kommer med noen punkter og her konmmer de:

1) Sett av 15 minutter hver dag til og lese, tving deg selv i og lese i 15 minutter.
2) Finn deg en plass i leiligheten/huset eller rommer ditt, legg gjerne puter rundt der du sitter evt ligger og finn en bra stilling.
3) Ha bra med lys, lese lys. Tenn gjerne stearinlys eller duftlys, evt røkelse.
4) Pass på at du sitter uforstyrret, skru gjerne av mobilen. Blir du som meg, kan du lese om det er lyder rundt deg og forstyrreler, men er du ikke vandt med og lese, er det kanskje greit og ha det stille rundt deg.
5) En kopp te eller en kopp kaffe, hva er en kosestund med bøker uten.
6)  Lag deg en lese liste, det finnes program for det i google tror jeg, lag deg en liste over hva du vil lese da og da, da er det lettere og ha et system.
7) Finn din sjanger, om det er Romaner, krim, biografier, finn noe du liker, noe du intr deg for fra før av, det gjør lesingen enda bedre.
8) Det finnes lydbøker, lesebrett og vanlige bøker, det finnes en app som heter storytel, der kan du høre lydbøker, når og hvor du vil, til en pris i måneden.
9) Har du ikke så mye penger til og kjøpe bøker, bruk biblioteket for alt det er vært eller pass på når det er mammut utsalg. Hva med og bruke second hand, fretex har mye bra, gjenbruk er også en bonus.

Og sist men ikke minst, hva er vell ikke mer hyggelig enn og lage hjemmelaget bokmerker.


Disse lagde jeg i går, her er hvordan du gjør det:

Finn et bilde du liker, jeg fant bilde via weheartit og tumblr, søkte på Bibleverse.
Print det ut og klipp ut fra arket.
Bruk kontaktpapir eller du kan bruke blank teip. Lag et hull til snor om du ønsker det, bruk de fargene du selv ønsker, jeg brukte broderitråd, og disse får du i pakker med flere på søstrene grene til under 20 kr. Passer også perfekt til og lage armbånd, det har ikke noe med innlegget og gjøre, men begynte på et armbånd i dag jeg har lyst til og vise dere. Skal vise dere når det er ferdig også :-)


Ønsker dere en riktig fin kveld. God Bless.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...