lørdag 12. mars 2016

DIY - Hva gjør meg glad




Hei kjære blogg lesere :-) jeg har begynt og lage hjemmelagde ting, ting som betyr noe for meg og som gjør meg glad - jeg har flere prosjekter på gang, blant annet en trekasse med hyller jeg skal kle i marmor, jeg vil vise dere to av tingene jeg har lagd i det siste, vell jeg lagde de i grunn i går. Jeg lagde et armbånd og nok en notatbok jeg kledde i bilder som gjør meg glad, og sitater.

Jeg er stor fan av sider som weheartit og tumblr, og der finner jeg mange fine bilder, jeg har brukt fotoprinter fra Polaroid, og heter Polaroid Zip og jeg var så heldig og fikk den av min kjære i julegave, bildene har lim på baksiden om man ønsker og ta av beskyttelsen bak. Jeg har brukt den veldig mye og jeg elsker den.

Så dette gjør meg glad om dagen, og pusle med  små ting, DIY - det er kjempe gøy, jeg kommer stadig på noen ideer til hva jeg kan gjøre, jeg følger også forskjellige kontoer på youtube, der får jeg masse inspirasjon.

Og trene gjør meg også glad, jeg trener hver dag og det gir meg overskudd til og gjøre forskjellige ting, ting som er nødvendig og mindre viktige ting. Jeg leser også mye i Guds Ord, som jeg finner både glede og trøst.   Lovsang har også blitt en stor del av hverdagen, jeg har spillelister med mye forskjellig lovsang, deriblant Kari Jobe, som er min absolutt favoritt.

Jeg synes det er viktig og ha noe som gir lyspunkt og drive med, spesielt for oss som sliter med angst og depresjoner, jeg finner så mye koselig og drive med som gir et stort glimt av lys i hverdagen, i tillegg til og lese, jeg tenkte jeg skulle komme med et innlegg om hvordan bli glad i og lese om ikke alt for lenge. Og lese for meg er terapi, jeg elsker bøker, da aller helst de koselige bøkene som jeg kaller det, jeg liker ikke krim og triste bøker, det påvirker meg, men koselige romaner, det betyr mye for meg.

Og det som gjør meg glad er det sosiale, bli kjent med nye mennesker og gjøre sosialt med de nærmeste, det for meg betyr veldig mye, jeg må være sosial, til tross for at jeg sliter med sosial angst, men for meg er det viktig og finne en balanse der, ha en hvilestund innemellom, selskaper gir meg angst, med store folkemengder, men om jeg da hviler en dag før og en dag etterpå, lener meg litt tilbake, så går det helt fint. 

Naturen gjør meg også glad, da har jeg ofte samtaler med Jesus, eller jeg er stille og nyter skaperverket, jeg har ofte sagt til meg selv at jeg ønsker og bli et friluftsmenneske, at jeg skal ta med kamera ut også, og ta bilder - jeg har et kjempe fint systemkamera jeg fikk i bursdagsgave av min kjære, det vil jeg også skal bli brukt med og ta naturbilder. Kanskje det og komme mer ut i fjellet og skogen, kan bli noe jeg gjør for alvor nå til sommeren, jeg har ihvertfall et ønske om det, meg og naturen er gode venner :-)

Dyr gjør meg glad, Jesus gjør meg glad, det sosiale gjør meg glad, det og ha det bra gjør meg glad, det og få til noe gjør meg glad, og spise god mat og smake nye smaker, det gjør meg glad, og reise og oppleve nye steder gjør meg glad, så lenge jeg slipper og fly :-) og skape fine nye minner gjør meg glad. Og lukte nytraktet kaffe gjør meg glad, og ta på trær gjør meg glad.

Det er veldig mye som gjør meg glad, og mye mer enn jeg skriver her, ønsker dere en kjempe fin lørdag. God Bless

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...