tirsdag 25. juli 2017

Lenge siden sist - Prosjekt minimalisme

Hei kjære blogg lesere :-) Lenge siden sist nå, tenkte jeg skulle komme med en liten forklaring på hvorfor dere ikke har hørt noe fra meg på evigheter, jeg blogger til dere veldig seint nå, men det er bare at jeg har savnet så utrolig mye og skrive til dere :-) So here we go.

I det siste har jeg en utrolig stor oppryddning i leiligheten - vi snakker om og gå igjennom hver krik og krok, hver skuffe og hvert skap, hvorfor hadde vi 18 middagstallerkner, vi trenger bare 6 i tilfelle vi får besøk, hvorfor hadde vi x-anntall kaffekopper, hvorfor hadde vi det ene og det andre når vi egentlig trenger minimalt - vi snakker prosjekt minimalisme, og jeg har ikke handlet klær på over ett år  og jeg har bare handlet nødvendigheter på over ett år, sånn som sminke og toalettsaker og selvsagt mat, men ikke mye mer enn det, ett par notat bøker da, men de bruker jeg mye, veldig mye - hver eneste dag, og det bruker jeg fullt og helt til det ikke er flere sider igjen - jo jeg måtte ha en penn da, men ja dere skjønner poenget - jeg har vært minimalistisk lenge, ca ett år, men det er ikke før nå i det siste jeg virkelig har gått drastisk til verks og vi har kvittet oss med så mye, en del skrot som gamle papirer, gamle batterier osv ,  men også en hel del annet vi har gitt bort. Det er så godt når det er få ting her, og ting vi eier nå er ting som har en historie, som vi bryr oss om og som vi bruker alt, veldig mye, og det meste hver dag, vi trenger heller ikke masse kjøkken utstyr, jeg har gått igjennom virkelig alt, alt som går ann og gå igjennom, virkelig hver eneste krok i hele leiligheten, noen møbler er borte, og noen til skal også bort - og jeg kjenner på en så utrolig frihet, det og ikke være bunnet til materialistiske dupperditter, jeg eier også lite klær, lite av det meste. Og jeg føler også jeg har kommet nærmere Gud, for det er ikke lenger det materialistiske som fanger min oppmerksomhet, i tillegg til det er det mindre oppvask, mindre klesvask, mindre og holde reint, og da får jeg mer tid til andre ting jeg har lyst til og gjøre og nye hobbyer, dette er bare positivt for min del og jeg går rundt og kjenner på denne friheten som igjen gjør meg veldig glad.

Jeg har også minimalisert mobilen og pcen, mailen min, slettet apper jeg ikke lenger bruker, sortert den endeløse mailen min, jeg har kategorisert alle plasser i leiligheten, hver ting har sin faste plass.

Men nå dere vil jeg tilbake på blogg fronten, jeg har ferie, men skal gjøre mitt beste for og blogge til dere, samt skrive Bibelstudie innlegg, men nå skal jeg legge meg for natten, Vi skrives - GOD BLESS


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...