lørdag 1. juli 2017

Verdien av troen i en troløs verden @ Bibelstudie


-- Jeg sier dere at Han skal skynde seg å gi dem deres rett. Men når Menneskesønnen kommer, vil Han da finne troen på jorden? -- Lukas 18:8

******

Vi lever i en stadig ikke troende verden. Det er en verdslig verden av skiftende verdier og voksende egoisme. Hvis Jesus kom tilbake i dag, hvor mange troende ville Han finne?

Bibelen gjør det veldig klart at Gud ser etter trofaste mennesker. I 2. Krønikerbok 16:9 står det i deler av vers 9-- For Herrens øyne farer over hele jorden, for å styrke dem som har et hjerte som er helt med Ham. --

Gud søker trofaste folk fordi Han ønsker og velsigne dem. Han ønsker og vise Sin kjærlighet gjennom Sin store makt. Vår trofasthet er nøkkelen til og låse opp Hans velsignelse i våre liv. Jesus sa : -- Så rørte Han ved øynene deres og sa: << La det skje med dere etter deres tro!>> -- Matteus 9:29
Gud ønsker og helle velsignelser i alle områder av livet ditt - din familie, karriere, økonomi, helse og relasjoner - men Han vil gjøre det i henhold til nivået av din tro. Hvis du har god tro, vil du ha stor velsignelse. Hvis du har liten tro, vil du motta en liten velsignelse. Men hvis du ikke har tro, vil du ikke ha Guds velsignelse i livet ditt.

Dessverre er det ofte vanskelig og finne trofaste mennesker som virkelig stoler på Gud og lever for Kristus dag inn og dag ut. Bibelen sier: -- Blant mange mennesker vil hver mann rope ut sin egen barmhjertighet, men hvem kan vel finne en trofast mann? -- Ordspråkene 20:6

Når synden kom inn i verden med Adam og Eva, ble vi alle ødelagt. Ingen av oss gjør det som er riktig hele tiden. Men tro er nøkkelen til seier. Jo større vår tro, jo mer seier vi vil oppleve i våre liv.
-- For alt det som er født av Gud, seirer over verden. Og dette er den seier som har seiret over verden, vår tro. -- 1. Johannes 5:4 


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...