onsdag 29. november 2017

Den Bønn Gud svarer @ Bibelstudie

-- Så rørte Han ved øynene deres og sa: << La det skje med dere etter tro! >> -- Matteus 9:29

****************

Det er bare en slags Bønn Gud svarer: Troens bønn. Siste del av Matteuss 9:29 sier: -- << La det skje med dere etter tro! >> -- 

Vi ser så lite i våre liv fordi vi forventer så lite i våre liv,

Hva er tro? Du kan si, "Jeg tror Gud kan gjøre det!" Men det er ikke tro, det er bare et faktum. Gud kan gjøre det om du tror eller ikke, "Jeg tror at Gud kan gjøre det", er heller ikke tro. Det er håp. "Jeg tror Gud vil gjøre det" - det er tro.

Noen mennesker ber om det økonomiske, om mål de har helsemessig, og de tenker fordi de ber om gode ting de vil ha. Gud vil svare på bønnen din. Men ønsket er ikke tro. Det kan føre til tro, men det er ikke tro.

Hvis jeg tar et frø og planter det i bakken og om noen måneder, spirer det og jeg får en tomatplante fra den, er det et mirakel? Nei. Jeg samarbeider bare med lovene i Guds univers, og det skjedde, Når jeg ber, er det et mirakel og tro på og følge betingelsene som er skrevet i Skriften, og Gud svarer? Nei. Det er rett og slett i tråd med de universelle lovene i livet som Gud har ordinert.

Bibelen sier, "i henhold til din tro", ikke i henhold til din evne, din utdannelsen eller hvor god person du er. Hvis du har møtt betingelsene i Skriften - du har et ærlig forhold til Gud., har du tilgitt andre, du er villig til og dele resultatene med andre mennesker, og du ber Gud i tro - da har du all rett til og forvente at Gud svarer på bønnene dine.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...