søndag 26. november 2017

Tre spørsmål for og vurdere ditt forhold til Gud @ Bibelstudie 

-- Dersom dere blir i Meg, og Mine Ord blir i dere, da be om hva dere vil, og dere skal få det. -- Johannes 15:7

*************

Lover Gud og svare på alles bønn? Johannes 15:7 sier: -- Dersom dere blir i Meg, og Mine Ord blir i dere, da be om hva dere vil, og dere skal få det. --

Det er et vakkert løfte. Men i Skriften har vært løfte et premiss. Gud lover og gi oss det vi ber om - hvis vi har et ærlig forhold til Ham.

Det er tre spørsmål du må spørre deg selv, om du bil ha et ærlig forhold til Gud.

1. Nekter jeg og innrømme ting jeg har gjort feil i det siste? Når vi går vår egen vei, er vårt forhold til Gud ødelagt. Vi er uærlige når vi prøver og leve to forskjellige liv samtidig - en for Gud og den andre for oss selv. Så hva må vi gjøre?  -- Dersom vi sier at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss. Dersom vi bekjenner våre synder, er Han trofast og rettferdig, så Han forlater oss syndere og rense oss fra all urettferdighet.  -- 1. Johannes 1:8-9

Bekjennelse er rett og slett og være ærlig mot Gud og si: << Gud, Du har rett. Jeg tok feil. Vær så snill og tilgi meg. >>  

2. Jeg ignorerer noen av Guds prinsipper? Når jeg vet at jeg holder fast på noe som Gud vil ha meg til og gi slipp på, bryter det forbindelsen med Ham. Det står i Bibelen. -- Mine kjære! Dersom vårt hjerte ikke fordømmer oss, da har vi frimodighet for Gud, og hva vi enn ber om, det får vi av Ham, fordi vi holder fast på Hans bud og gjør det som er til behag for Ham. Dette er Hans bud, at vi skal tro på Hans Sønns, Jesu Kristi Navn og elske hverandre, slik Han bød oss. -- 1. Johannes 3:21-23

3. Hvordan kan jeg holde alle Guds befalinger? Ingen er perfekt. Men Gud krever ikke fullkommenhet. Han vil at vi skal følge Ham i tro. Trenger jeg virkelig Guds vilje for livet mitt? Bibelen sier i 1. Johannes 5:14-15 -- Og dette er den frimodige tilliten vi har til Ham, at dersom vi ber om noe etter Hans vilje, så hører Han oss, og dersom vi vet at Han hører oss, hva vi enn ber om, da vet vi at vi har fått våre bønneemne oppfylt hos Ham. --

Når vi spør etter Guds viljen så har vi tillit til bønn, og vi vet at Han skal svare. Mange mennesker går rundt og sier: " Gud, er det Din vilje om jeg ber om dette?" Over hvert lille element. Det virkelige problemet er ikke, " Gud, hva er Din vilje med hensyn til denne spesifikke omstendigheten? " Det virkelige problemet er, " Er mitt liv i harmoni med Gud?". Hvis det er, vil mine ønsker være i harmoni med Hans vilje.

Gud ga oss Bibelen slik at vi kan bli kjent med Ham og leve ut Hans vilje. Og det er en kilde til oppmuntring. Det viser at Han vil at vi skal lykkes i og gjøre de tingene Han ber oss om og gjøre.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...