torsdag 2. november 2017

Frykten våres øker når vi bestemmer oss for og ikke gjøre det Gud vil vi skal gjøre @ Bibelstudie




-- Nå, Herre, se til truslene deres og gi Dine tjenere å tale Ditt ord med all frimodighet. -- Apostlenes Gjerninger 4:29

***********

Vi har alle frykt. Altfor ofte har vi latt dem herske over våre liv og stoppet oss fra og ta imot det vi vet at Gud vil vi skal gjøre.

Som Daniel i løvehulen møter vi mennesker og situasjoner som truer med og ødelegge oss - og vårt vitne for Kristus. Men valget er vårt.

Vil vi bøye oss for vår frykt eller vil vi stå opp for Gud på tross av disse fryktene?

Hvis du vil overvinne frykt som drar deg ned, må du tydelig forstå fordelene ved og velge og stå opp for hva Gud vil.

Viktigst av alt, må du se at og gjøre hva Gud vil at du skal gjøre er en klar seier over frykten i livet ditt.

Fordi frykt vokser hver gang du nekter og gjøre hva Gud vil at du skal gjøre.

Så hva gjør du?

Følg etter det de første kristne gjorde. Vi er absolutt ikke den første generasjonen av kristne som møter frykt. Tidligere troende møtte all slags frykt, vi leser også om de første kristne i Bibelen som møtte forfølgelse, noe vi også ser den dag i dag.

Apostlenes Gjerninger viser oss litt om hvordan de sto imot denne frykten. Som Peter og Johannes vitnet om Jesus i Apostlenes Gjerninger kapittel 4, møtte de voldsom motstand.

Så ba de: -- Nå, Herre, se til truslene deres og gi Dine tjenere å tale Ditt ord med all frimodighet. -- Apostlenes Gjerninger 4:29

Svaret på din frykt er og ikke høre på frykten. Det er og bevege deg fremover, til tross for frykten. Frykt reagerer ikke på logikk, så din eneste sjanse til og kvitte deg med frykten er og stole på at Gud møter frykten for deg.

Aldri glem dette. Og se hva Gud gjorde for Elia og Elisja i 2.Kongebok 2:8 : -- Elia tok kappen sin, rullet den sammen og slo på vannet, og det delte seg på begge sider, slik at de begge kunne gå over på tørr grunn. --

Du tar et skritt av tro, og Gud viser deg veien. Det vil ikke skje hvis du står innpakket i frykten din.

Ta et skritt i troen i dag og se på frykten smuldre i prosessen når Gud styrer dine skritt.





Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...