tirsdag 14. november 2017

Hvordan går det med deg? @Personlig

Hei kjære blogg lesere :-) - I det siste har det kommet inn mange meldinger og mailer fra noen av mine blogg lesere, spørsmålet som går igjen er - hvordan går det med deg? 

Dette tenkte jeg og svare på i et eget innlegg i serien min som heter @Personlig. - Det har vært flere Bibelstudie innlegg i det siste og disse elsker jeg og skrive, det er disse innleggene som ligger mitt hjerte nærmest, jeg har en del ikke kristne blogg lesere også, noen har faktisk tatt imot Jesus etter og ha lest innleggene mine. Takk Jesus!

Og en del av dere etterspør disse personlige innleggene fordi dere ønsker og bli bedre kjent med meg som person, ikke misforstå meg, for jeg liker og skrive disse innleggene også, men grunnen til at det har blitt flere Bibelstudie innlegg og mindre personlige innlegg / hverdagsinnlegg - er fordi Bibelstudie innleggene ligger mitt hjerte nærmest, men så klart kommer det noen hverdags innlegg og noen personlige innlegg en gang i blant, sånn som i dag hvor jeg ønsket og sette meg ned for og svare på spørsmålet som går igjen - hvordan går det med deg?

Så etter en lang innledning skal jeg svare på spørsmålet - vell hva skal jeg si, det er mange svar på dette, fordi jeg vil vell si det svinger, det svinger faktisk veldig. Og det både psykisk , men også fysisk.

Det er sånn det er noen ganger og ha en psykisk sykdom og noen kroniske sykdommer,la meg forklare litt, vell jeg sliter med en del angst, til tider veldig mye angst, og ille angst, av og til kan jeg kjenne på en depresjon også, men det varer som regel ikke lenge, men jeg har funnet ut hvorfor - som veldig mange andre sliter jeg denne tiden av året, ganske rart og tenke på at det er for meg den fineste tiden av året og at det har kommet snø og at desember. Vinter osv er min favoritt tid løpet av året, de fleste liker kanskje sommeren best, men jeg er uten tvil et vinter menneske, det som er, er at jeg her en dag kom over noen veldig gamle tekster fra da jeg var veldig psykisk syk, disse ble delt på nett og jeg var veldig dårlig psykisk, jeg satt vell mer eller mindre og lo for meg selv og følte meg flau som hadde delt alt dette på nett, men så begynte jeg og lese kommentarene og det stakk veldig, jeg så hvor slemme folk kan være, og jeg var veldig sårbar, jeg fikk trusler og det var en veldig vond tid, men noe annet jeg så var at jeg på disse 10 årene ca, har kommet så mye lengre, og det er rart og se på den måten at ingen leger og sånt trodde jeg noen gang kom til og bli bra.

Og så stakk det når jeg tenker på det, fordi jeg har gått noen uker nå hvor jeg har følt meg ganske langt nede, også når jeg tenker litt på det, så ser jeg at det kan jo virkelig ikke sammenlignes med før, også innser jeg det. Og ja det jeg vil frem til at jeg følte meg dårligere enn del jeg egentlig var, det føltes som jeg på en måte så tilbake på meg selv, og det var egentlig ikke så ille som jeg trodde.

Noen ganger er det litt sånn, jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til her, men det svinger og noen ganger veldig, men selv om det svinger, og selv angst og en smule depresjon, så er det så mye bedre enn før og dette er noe jeg må huske på, for ofte kan jeg tro jeg er dårligere enn jeg egentlig er, og selvfølgelig føles det veldig lille når det står på, men det jeg må huske på er at all angst er ille uansett hva og jeg mener ikke at man skal tenke sånn at ja jeg er ikke dårlig nok, for selvfølgelig angst er grusomt uansett, men det jeg mener er at jeg må samtidig tenke på at jeg har kommet så langt og mye lengre og at ingen leger hadde tro på meg, jeg må huske det samtidig - fordi at da er det lettere og styrke seg selv på en måte, og tenke hey - jeg har klart det før, jeg klarer det igjen.

Men det jeg finner mye trøst , hjelp og stryke i er min daglig Bibelstudie og min samtale med Gud iform av Bønn, samtidig som det hjelper veldig og skrive Bibelstudie innlegg. Det betyr mye, det er mye jobb bak det, jeg sitter store deler av dagen med det, et innlegg tar 3-6 timer, og det er mye jobb bak innlegget også, men det er så vært det, jeg ber alltid før ett innlegg skrives, og jeg ber så mye for dere også :-)

Så det har vært noen uker nå med litt opp og ned kan en si, men i det store og det hele går det egentlig bra og det er takket være Jesus :-)



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...