mandag 6. november 2017

Er du klar for ditt mirakel? @ Bibelstudie


-- Da han nærmet seg hulen, ropte han til Daniel med lidelse i stemmen. Kongen talte og sa til Daniel: << Daniel, du Den Levende Guds tjener, har din Gud, Han som du stadig tjener, kunnet frelse deg fra løvene?>> Da sa Daniel til kongen: << Kongen leve evig! Min Gud sendte sin egen  engel og lukket løvenes gap, så de ikke har skadet meg, fordi jeg ble funnet uskyldig for Ham. Heller ikke mot deg har jeg gjort noe galt, konge. >>-- Daniel 6:21-23

***********

Har du noen gang sett et mirakel i livet ditt? Mange kristne har ikke sett et mirakel fordi de aldri har gitt Gud mulighet til og gjøre mirakel. De ville ha det trygt hele livet.

Vil du at Gud skal vise deg et mirakel? Ta en risk.

Ikke vær redd for og gå ut på en lem, det er der frukten er,

Hvis du ikke takler noen store problemer i livet ditt, vet du ikke at Gud kan løse den. Gud viser Seg når du kommer til enden av tauet ditt. Hvis du aldri gjør noe som ikke kan forklares vekk av din egen kraft, har du aldri virkelig stolt på Gud.

De fleste går gjennom livet som definerer deres eksistens av det de tror de kan gjøre. Du er i stand til så mye mer - gjennom Guds kraft.

Daniel fra Bibelen er et godt eksempel på dette prinsippet. Han så mirakler fordi han ikke var redd for og ta en risk. 

I Daniels bok kapittel 6, da kongen bestemte seg for at ingen kunne tilbe en annen gud enn han, gjorde Daniel det motsatte, han tilba Gud, vår Gud. Han tok en risk da han ba til Gud tre ganger om dagen foran et åpent vindu. Kongen kastet ham i løvehulen på grunn av det.

Gud ga et mirakel fordi Daniel stolte på Gud. Folk overlever vanligvis ikke en natt i en hule med sultne løver.

Men etter hans natt i løvehulen, kom kongen - og til kongens utrolige overraskelse var ikke Daniel død. Han fortalte kongen:  Da sa Daniel til kongen: << Kongen leve evig! Min Gud sendte sin egen  engel og lukket løvenes gap, så de ikke har skadet meg, fordi jeg ble funnet uskyldig for Ham. Heller ikke mot deg har jeg gjort noe galt, konge. >>--  Daniel 6:22-23

Kongen ga da ordre om og løfte Daniel ut av hulen.

Det er et mirakel.

Jo flere risikoer du tar og de flere problemene du takler, desto flere mirakler ser du Gud utføre. Stol på Gud, og ta en risk. 






Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...