tirsdag 7. november 2017

Ditt mot vil dra ikke troende mot Gud @ Bibelstudie


-- Jeg utsteder en befaling om at i hvert myndighetsområde av mitt kongerike skal alle skjelve og frykte for Daniels Gud. For Han er Den Levende Gud, og Han står fast til evig tid. Hans rike er det som ikke kan ødelegges, Hans herredømme varer helt til enden. -- Daniel 6:27

************

Det er tøft noen ganger og stå opp for det du tror på, som Gud ønsker og forventer, når alle andre enten gjør narr, ler eller ser rart på deg.

Du ser dette i Daniels liv. Da Daniel sto opp for Gud og ba offentlig til Den sanne Gud (i stedet for og tilbe kong Dareios), ble han kastet i en hule av sultne løver. Men Gud reddet Daniel, som jeg har blogget om tidligere.

Og kong Dareios la merke til det.

Bibelen sier følgende om den hedenske konge: -- Kongen ga en befaling, og de kom fra med de mennene som hadde anklaget Daniel. Så kastet de dem i løvehulen, både dem, deres barn og deres koner. De hadde ikke nådd bunnen av hulen før løvene hadde fått tak i dem og knust alle beina deres. Da skrev kong Dareios: Til alle folk og folkestammer med alle tungemål, og som bor over hele jorden. Må deres fred være stor! Jeg utsteder en befaling om at i hvert myndighetsområde av mitt kongerike skal alle skjelve og frykte for Daniels Gud. For Han er Den Levende Gud, og Han står fast til evig tid. Hans rike er det som ikke kan ødelegges, Hans herredømme varer helt til enden. Han frelser og utfrir, Han gjør tegn og undere i Himmelen og på jorden. Han har frelst Daniel fra løvenes makt. -- Daniel 6:25-28

Hedenske konger utsteder ikke avgjørelser som dette. Det er åpenbart at Dareios ble en tilhenger av den Ene Sanne Gud. Daniel viste mot og sto opp for Gud midt i en svært vanskelig situasjon. Og Daniels vitnesbyrd om Gud førte til at Dareios begynte og tro på Gud.

Når du står opp for Gud i din sammenheng - enten det er på kontoret, i klasserommet, på treningssenteret eller hvor som helst, vil andre legge merke til det. 

Mot trekker folk mot Gud. 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...