fredag 3. november 2017

Hvordan ditt mot og din karakter vokser @ Bibelstudie


-- Skam deg derfor ikke over vår Herres vitnesbyrd og heller ikke over meg, Hans fange, men ta del med meg i lidelsene for evangeliet, i Guds kraft! -- 2. Timoteus 1:8

*********

Og stå opp for Gud når du er redd, er ikke bare den riktige tingen og gjøre, men det bygger også din tro og din karakter.

Omdømme er hva du vil at folk skal tro at du er. Karakter er hva du egentlig er. Karakter er hvem du er når ingen ser på.

Karakter og tro er som muskler. Den eneste måten du bygger en muskel på er og stresse den. Det er det vi gjør i vektløftning. Når du løfter vekter, strekker du muskler, og du stresser musklene dine. Din muskel vokser ikke med mindre den er anstrengt, strukket og stresset,

Det stemmer også med din "motmuskel".

Du utvikler ikke noe åndelig, emosjonelt eller relasjonsmuskel når du gir inn for og frykte i steder for og stå i det. Når du lar frykten vinne, mister du motet til og følge Guds vilje for livet ditt.

Når du står sterkt for hva Gud vil i stedet for og bukke for frykt, vokser motet ditt.

 Bibelen sier: -- Skam deg derfor ikke over vår Herres vitnesbyrd og heller ikke over meg, Hans fange, men ta del med meg i lidelsene for evangeliet, i Guds kraft! -- 2. Timoteus 1:8

Hva er du villig til og gjøre for og være tro mot din tro? Er du villig til at noe skal erte deg? Er du villig til at noen skal le av deg, gjøre narr av deg? Er du villig til at folk skal sende ut rykter om deg? 

Historisk har kristne blitt drept av løver og blitt korsfestet for deres tro på Kristus. Selv i dag blir mennesker martyrer for sin tro. Det er mye mer vanlig enn du kanskje forstår.

Stå opp for Jesus, når du overvinner din frykt, vokser din karakter og du tro også. 


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...