tirsdag 16. oktober 2018

Du er frelst for en grunn @ Bibelstudie


-- For dere ble kjøpt for en høy pris. Gi derfor Gud ære i deres kropp og i deres ånd, for begge hører Gud til. -- 1. Korinterbrev 6:20

*****************

Det er fantastisk. Det er  gratis for alle som kommer til Jesus i tro. Likevel er Guds nåde den dyreste gaven vi noensinne vil motta.
Det kostet Guds Sønn Sitt liv.

Så i lys av hva Jesus har gjort for oss, hvordan skal vi svare?
Vi må være takknemlige. En måte vi kan vise vår takknemlighet på til Gud, er og vise at våre liv betyr noe.

Du kan ikke forstå Guds nåde og prisen Han betalte for og gjøre den tilgjengelig for deg hvis du lever slik du vil leve og ignorerer det Jesus har for deg og ditt liv, eller kaste bort livet ditt på ting som ikke har noe betydning. Bibelen sier det slik: -- For dere ble kjøpt for en høy pris. Gi derfor Gud ære i deres kropp og i deres ånd, for begge hører Gud til. -- 1. Korinterbrev 6:20

Vi alle burde ha en følelse av at livet har en hensikt. På grunn av det Jesus gjorde for oss på korset, ble vi spart for en grunn: og gjøre en forskjell  med våre liv. Jesus døde ikke på korset slik at vi kunne leve livet slik vi liker. Han skapte oss for en hensikt - Han vil at vi skal oppfylle den hensikten. 

Bibelen sier i 1. Peter 4:10 : -- Ettersom enhver har fått en nådegave, så tjen hverandre med den, som gode forvaltere over Guds mangfoldige nåde. -- 

Gud frelste deg så Han kunne bruke deg

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...