onsdag 3. oktober 2018

Uavhengig av din bakgrunn @ Bibelstudie


-- Derfor er løftet av tro,  for at det kunne være av nåde, slik at løftet kunne stå fast for hele slekten, ikke bare for den som er av loven, men også for den som er av Abrahams tro. Han er far til oss alle. - Romerne 4:16

******************

Uavhengig av bakgrunnen din, din status eller synd, så spille det ingen rolle om du er en religiøs person eller en tidligere religiøs person, eller hvis du ikke har noen religiøs bakgrunn i det hele tatt. Romerne 4:16 sier: -- Derfor er løftet av tro,  for at det kunne være av nåde, slik at løftet kunne stå fast for hele slekten, ikke bare for den som er av loven, men også for den som er av Abrahams tro. Han er far til oss alle. - 

Har du noen gang tenkt på hvorfor jødene blir kalt Guds utvalgte folk? Elsker Gud dem mer enn Han elsker resten av oss? Nei. De ble valgt for en hensikt: og spre budskapet til alle andre at det er en sann Gud. De var slags misjonærer til resten av oss.

Nå har Gud tatt den oppgaven og gitt den til Kirken, som inkluderer alle som setter sin tro på Kristus, uavhengig av deres bakgrunn. Gud sier at Hans frelse er tilgjengelig for enhver som åpner sitt hjerte i tro: -- For hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst. -- Romerne 10:13

Det er ikke bare virkelig gode mennesker som vil bli frelst hvis de kaller på Herrens navn eller virkelig religiøse mennesker eller virkelig smarte mennesker. Alle som kaller på Herrens navn, vil bli frelst.

Det triste er at selv om mange vet at Gud tilbyr Sin nådegave, prøver de fortsatt og jobbe seg inn i himmelen.  De tror at noe i deres liv gjør dem gode nok, slik at de ikke trenger og motta Guds gave av frelse gjennom Kristus.

Du har kanskje gjort noen virkelig fine ting i livet, men hvis du tror de kan komme deg inn i himmelen, glem det. Den eneste måten noen av oss kommer inn på, er ved og motta Guds nådegave, som er tilgjengelig for enhver person.

Bibelen sier at vi kun kan komme til himmelen ved og stole på Gud gjennom Sin Sønn, Jesus Kristus. Og vi trenger ikke og tjene Guds kjærlighet eller jobbe oss inn i himmelen. Bibelen sier: 

-- For av nåde er dere frelst, ved troen, og det er ikke av dere selv, det er Guds gave. Ikke av gjerninger, for at ikke noen skulle rose seg. -- Efeserne 2:8-9

Hvis du ikke har stolt på Jesus og er forpliktet til og følge Ham, hvorfor vente lenger? Hvis du er klar til og gå over den linjen og ta en beslutning om og tro på Ham, be denne bønnen:

- Kjære Jesus, Du har lovet at hvis jeg tror på Deg, vil alt jeg noensinne har gjort, bli tilgitt, Du har sagt Du vil akseptere meg i Ditt evige hjem i himmelen en dag.

Jeg bekjenner min synd, og jeg tror at Du er Frelseren min. Du har lovet at hvis jeg bekjenner min synd og stoler på Deg, vil jeg bli frelst. Jeg stoler på Deg når Du sier at frelse kommer av nåde, gjennom tro, og ikke av noe jeg gjør. Jeg mottar Deg i mitt liv som min Herre. I dag vender jeg over hver del av livet mitt til Deg. 

Jesus jeg vil slappe av i kjærligheten Din. Takk skal Du ha for at jeg ikke trenger og tjene eller jobbe for det. Jeg vil bruke resten av livet til og tjene Deg i stedet for og tjene meg selv. Jeg gir livet mitt til Deg og ber om og redde meg og godta meg inn i familien Din. I Ditt navn ber jeg, Amen. - 


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...