torsdag 18. oktober 2018

Gud ønsker deg dypere i troen @ Bibelstudie


-- Da sa Jesus til ham: << Gå av sted! Din tro har frelst deg. >> Med det samme kunne han se, og han fulgte Jesus på veien. -- Markus 10:52

****************

Jeg vet ikke hva ditt neste skritt er, men jeg vet at du må ta det. Kanskje ditt neste skritt er og godta Jesus Kristus i livet ditt. Eller kanskje det er på tide og bli døpt. Kanskje du trenger og gå i en Kirke, bli med i en liten gruppe, eller invitere en venn og bli med i kirken. 

Jeg vet ikke hva ditt neste skritt er, men jeg vet dette: Du har ett. Gud vil aldri bli ferdig og ønsker deg dypere i troen.  Det er alltid et neste skritt.
Hvis du ikke tar det neste skrittet, kommer du til og bli sittende fast.

Hvis du ikke beveger deg fremover i troen din, vil du føle deg mer fjern fra Gud. 

Hvis du ber om at Gud må hjelpe deg med noe, spør Han deg: << Hvorfor har du ikke gjort det Jeg allerede har fortalt deg at du skal gjøre. >> 

Begynn og gjør det Gud vil at du skal gjøre.

Før Bartimeus møtte Jesus, satt han ved siden av veien, han var en blind mann som tigget. Etter at han hadde fått synet tilbake  fra Herren, begynte han og følge Jesus på veien.
-- Da sa Jesus til ham: << Gå av sted! Din tro har frelst deg. >> Med det samme kunne han se, og han fulgte Jesus på veien. -- Markus 10:52

Hvilken av disse to livsstilene tror du er mest tilfredsstillende? Hvilken tror du har mer glede, mer mening og mer tilfredshet? Hvilken vil du at skal representere livet ditt?

Det er bare en måte og følge Jesus på veien. Og ta det neste skrittet.

Tro er mer enn tro. Tro er mer enn og tenke, snakke eller ha overbevisning om Jesus. Tro er handling. Det er bevegelse, det er aktivitet. Tro er noe du gjør.
Faktisk sier Bibelen: -- Hva gagner det, mine søsken, om noen sier at han har tro, men ikke har gjerninger? Kan troen frelse ham? -- Jakob 2:14

Det er bare en kilde: Jesus Kristus.

-- Men det er av Ham at dere er i Kristus Jesus, Han som er for oss ble visdom fra Gud, og rettferdighet og helliggjørelse og forløsning. -- 1. Korinterbrev 1:30

Bartimeus hadde ingen anelse om at Jesus Kristus skulle passere den dagen. Bartimeus tenkte at dette var bare en vanlig dag som alle andre dager. Men Gud ga ham en uventet mulighet som ga ham en ny start. Gud gir deg samme mulighet som han ga Bartimeus. Ikke gå glipp av det.
Ta det neste skrittet av troen din før muligheten går forbi

Har du akseptert Jesus som din Herre og Frelser?

Bibelen sier at vi alle faller bort fra Guds perfekte standard. Likevel elsker Gud oss fortsatt - selv om vi synder og gjør feil. 
Faktisk elsker Gud oss så mye at Han sendte Sin Sønn, Jesus, for og rense oss fra våre synder og bringe oss inn i Guds familie.

Hvis du aldri har akseptert Guds kjærlighet og invitert Jesus inn i hjertet ditt, vil jeg at du får den muligheten nå. 

Kjære Gud, jeg forstår ikke alt, men jeg takker for at Du elsker meg. Jeg takker for at Du er for meg, og at Du ikke sendte Jesus for og dømme meg, men for og redde meg.

Jeg bekjenner at jeg har syndet mot Deg, og jeg innrømmer at jeg trenger Jesus som Frelseren min.
Jeg vil ha et forhold til Jesus. Jeg ønsker og følge Ham og gjøre de tingene Han forteller meg og gjøre.

Jeg ber Deg om og redde meg fra min fortid, mine angrer, mine feil, mine synder, mine vaner og uvaner, mitt vondt.

Jeg ber Deg om og redde meg og bruke meg til det du har for meg. Jeg vil vite hvorfor Du satte meg på denne planeten. Og jeg vil oppfylle det Du skapte meg til og gjøre.
Jeg vil lære og elske Deg og stole på Deg og være i familien Din for alltid.
I Ditt navn ber jeg, Amen.



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...