mandag 30. oktober 2017

Angsten




Når Angsten river tak i deg, slenger deg rundt og du vet ikke hvor du skal gjøre av deg, symptomene er mange, frykten er stor, men du vet bare ikke hvorfor du har angst, du prøver og ta deg sammen, du prøver og sjule den - du vil ikke at noen skal se - you put on a face..

Slik er verden, den er vanskelig og vise at du er sårbar, og du føler deg så alene, samtidig som du har folk rundt deg du bryr deg om, som bryr seg om deg og som faktisk forstår, og som er der for deg - ALLTID!

Det blir stille, stillheten i sosiale sammenkomster - det er den verste - den pinlige stillheten, du er uforbredt, og noen ganger kjenner du angsten komme, andre ganger kommer den helt plutselig - du føler alle ser at du har angst. Andre mener du er sterk - du mener du er svak. Mens egentlig er du sterk, eller du mener andre er sterke og du er svak.

Hvorfor - hvorfor nå? Du hadde det jo så bra, men sånn er det noen ganger, det kommer helt plutselig -

Hvordan skal du komme deg igjennom dette spør du? Men du gjør det jo alltid - det er jo takket være Jesus <3 Jeg elsker Jesus og jeg vet Han passer på meg, jeg vet Han alltid er nær, Han vet hvordan det er og slite, det er både trist og godt på samme tid - vite at Jesus forstår, men trist og vite Han hadde det vondt. Det kan gjøre meg så trist noen ganger, det og tenke på langfredag spesielt.

Han hadde så angst at Han svettet blod, det har aldri jeg gjort, altså svettet blod, men jeg vet at angst er vondt, men Jesus trøster oss, Han trøster deg og Han trøster meg.

Men jeg vet jeg kommer meg igjennom det her, for jeg vet at jeg alltid gjør det og jeg vil fortelle om det her, fordi jeg vil så gjerne hjelpe, hjelpe noen, forteller min historie - det er Jesus 4 a Reason. Og det er ikke sånn at livet på jorda er perfekt, vi vil alltids møte problemer på veien, vi vil alltids ha perioder i livet hvor ting er kjipt og veldig vondt, men det ordner seg alltid, for Jesus har en plan for hver en av oss, og vi kommer oss igjennom det her sammen med Jesus. Og jeg - jeg vil være en venn for deg, jeg bryr meg også om deg, og jeg ønsker og være der for deg.

Jeg forstår så mye og Jesus forstår enda mer. Jeg ber for dere kjære blogg lesere - jeg tar hver en av dere med i min daglige bønn, fordi jeg ønsker så gjerne være en venn, en venn for dere alle <3

En stor klem til mine blogg lesere fra meg :-) <3 ønsker dere Guds rike velsignelse - jeg kommer tilbake med et Bibelstudie innlegg litt senere - stay tuned , som noen ønsket så ble det et personlig innlegg i dag om angsten - jeg håper det kan være til hjelp for noen, livet er ikke perfekt, men jeg kjenner En som er <3 GOD BLESS <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...