torsdag 5. oktober 2017

En oppdatert Bibelstudie rutine

-- Du har gitt meg glede i mitt hjerte, større enn den de andre har når de har overflod av korn og most -- Salme 4:8



-- Og alt som før er skrevet, det er skrevet til lærdom for oss, for at vi skal ha håp ved det tålmodet og den trøsten som skriftene gir. -- Romerne 15:4

*********

Hei kjære blogg lesere :-) I dag tenkte jeg og blogge en oppdatert Bibelstudie rutine som jeg bruker ca to timer på hver morgen :-) for meg er det viktig og studere Guds Ord, så dette er noe jeg prioriterer.




Aller først startet jeg med en bønn, bønnen handler om at Gud skal guide meg igjennom Bibelen. Deretter starter jeg med min fargeleggings Bibel, her fargelegger jeg og leser, dette er min måte og starte med og finne ro og fred i sjela, jeg slapper godt av, noen ganger hører jeg på lovsang, andre ganger føler jeg det er godt når det er stille og jeg kan lytte til hva Gud har og si til meg.



Så leser jeg et kapittel i en bok i Bibelen, i dag begynte jeg på Jesaja. Da leser jeg et kapittel og fargelegger etterpå.


Så begynner jeg i Notat boken min, jeg starter med og skrive ned hva jeg er takknemlig for den dagen, deretter fortsetter jeg med og skrive hva jeg har på hjertet av tanker, følelser osv.. dette er min måte og skrive ned alt jeg tenker på, da er det ute av verden og jeg kan fortsette og fokusere på Bibelstudiene mine.


Imens jeg skriver slår jeg opp i Bibelleserplanen min, der står det kirketekstene som jeg skriver opp hva jeg skal lese fra den boken, jeg noterer ned kun kapitler og vers, og etterpå skriver jeg Bibelvers jeg liker som jeg føler snakker til meg den dagen, da skriver jeg ned hele verset, det er også et helt kapittel hver dag, så da leser jeg enda et kapittel for den dagen. 

Jeg leser også en kristen bok og en kristen tekst for hver dag.


Det er denne Bibelen jeg bruker når jeg leser fra Bibelleserplanen, denne er enkel og slå opp i siden den har et register.


I Bibelen for kvinner står det om hver kvinne i Bibelen, denne teksten leser jeg etterpå.


Så leser jeg alle Bibelversene igjen i Studie Bibelen min, dette fordi det er annen oversettelse, jeg leser også tekstene som står i den og under nesten hvert vers står det et vers eller flere som er fra andre steder i Bibelen, disse noterer jeg ned i notatboken min, leser de fra Bibelen for kvinner og skriver igjen utifra de versene de Bibelstedene som snakker til meg den dagen og vers jeg liker, disse noterer jeg ned hele verset i notatboken min.



Denne Bibelen bruker jeg underveis og streke i under hele Bibelstudie, dette er Bibelen som alltid er med i vesken min, på den måten kan jeg lett finne frem Bibelvers igjennom dagen.

Så skriver jeg et notat for dagen i notatboken min, dette kan være noe jeg har lest som jeg liker og som jeg vil skrive litt rundt, eller det kan være noe fra de kristne bøkene jeg leser.

Jeg avslutter med og skrive ned en Bønn til Jesus, dette gjær jeg i notatboken min, og da har jeg ofte mye på hjertet, mens noen ganger blir det litt kortere Bønner, men jeg skriver det uansett ned hver dag.

Så det var min Bibelstudie rutine, en oppdatert versjon, håper dere likte den. GOD BLESS







Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...