onsdag 4. oktober 2017

Bli en livslang lærer @ Bibelstudie


-- Den som vinner forstand, elsker sin egen sjel. Den som tar vare på forstand, skal finne det gode. -- Ordspråkene 19:8

***********

Mange mennesker bruker sine yngre dager på og utdanne seg. Forhåpentligvis fortsetter det forpliktelser til utdanning. Vi skal alle bli livslange elever.

Bibelen sier mye om viktigheten av og få en utdannelse og fortsette og lære. Faktisk blir vi fortalt og elske Gud med våre sinn.  -- Han svarte og sa: << Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte, av hele din sjel, og av all din kraft og av hele ditt sinn, og din neste som deg selv. >> Lukas 10:27

Hvordan elsker du Gud med tankene dine? Ved og bruke den, utvikle den, og ikke kaste bort den. Bibelen sier det på denne måten: -- Den som vinner forstand, elsker sin egen sjel. Den som tar vare på forstand, skal finne det gode. -- Ordspråkene 19:8

Ønsker du og lykkes i livet? Bibelen sier og lære og deretter bruke det du har lært.

I nesten alle land i verden har kristne vært ansvarlige for og starte den første skolen og det første sykehuset. Vi tror at Gud ikke bare bryr Seg om din sjel. Han bryr Seg om ditt sinn og din kropp også.

Du har kanskje ikke hatt muligheten til og få en formell utdanning på lik linje som meg , jeg ble psykisk syk og fullførte aldri vidregående, og gikk kun et halvt år, men fikk fullført fire fag, dette har vært veldig tøft for meg, jeg håper en gang jeg kan ta opp utdanningen min, jeg har søkt på skole og aldri møtt opp, da mistet jeg sjansen til og gå på vgs, men jeg gir ikke opp det , for det er fortsatt mange måter vi kan lære på. Og få en utdanning kan være en god invistering i deg selv.

Men la oss være klar på dette: Din utdanning slutter ikke med skolen, og skolen er ikke det eneste stedet vi lærer og blir utdannet. For og lykkes, må du lære resten av livet ditt.

Og du må også være forsiktig. Du må beskytte tankene dine. Du må lære de riktige tingene. 

Ordspråkene 4:13 sier: -- Hold fast på rettledningen, slipp den ikke! Ta vare på den, for den er ditt liv. -- 










Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...