tirsdag 3. oktober 2017

Vær modig og stå fast i troen @ Bibelstudie


-- Våk, stå faste i troen, vær modige, vær sterke! -- 1. Korinterbrev 16:13

*******

Du ser det igjen og igjen i Skriften. Gud bruker folk som viser mot, folk som står opp når alle andre setter seg ned.

Bare se på Daniel. Daniel er en av kun to personer i historien som Gud åpenbarte hvordan verden slutter (den andre er apostelen Johannes) Gud brukte Daniel som få menn i menneskets historie.

Men før Gud brukte Daniel til og forandre verden, stod Daniel opp til den mektige mannen i verden. Da kong Nebukadnesar fortalte ham og spise sin babylonske mat, sa Daniel nei. 
Tenk på det. Han avviste kongen. Han sa, "Beklager, konge - maten er ikke god nok for meg. Jeg kan ikke spise det."
Daniel var respektfull, men fast i hans nektelse og inngå kompromiss.

Jeg er sikker på at det var mange andre jødiske unge menn tatt i fangenskap som ikke så noe problem med og spise kongens mat. Jeg er sikker på at de sa: "Men alle gjør det jo!"

Men Daniel sa: " Jeg bryr meg ikke om hele verden spiser kongens mat. Det er ikke riktig . Jeg skal ikke gjøre det."

Daniel var modig. Han var villig til og stå alene. Historien har vist oss at flertallet tar ofte feil. Bare fordi flertallet liker en bestemt ting eller bryter en bestemt lov, betyr det ikke at den bestemte tingen er best eller at og bryte loven er riktig.

Bare Gud bestemmer hva som er sant, ikke oss. Bare Gud bestemmer hva som er riktig og galt. Det er ikke opp til oss og flertallet.

Bibelen sier: -- Våk, stå faste i troen, vær modige, vær sterke! -- 1. Korinterbrev 16:13

Vi trenger folk i dag som står imot ondskap i en kultur som gjør det motsatte. Og fordi det er det Gud kaller oss til og gjøre, vil Han støtte og belønne deg når du står fast i troen på Ham. 









Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...