mandag 23. oktober 2017

Gud går gjennom ilden med deg @ Bibelstudie


-- Går du gjennom vannene, skal Jeg være med deg, og gjennom elvene, skal de ikke skylle over deg. Går du gjennom ilden, skal den ikke svi deg, og flammene skal ikke brenne deg. -- Jesaja 43:2

*********

Varmen er der.

Ingen liker den følelsen. Det skjer når presset blir stort, når fristelsen er nær og når forventningene blir intense.

Daniel hadde tre venner som opplevde varmen som var på dem - både slik jeg beskrev, men også bokstavelig talt - I Daniel kapittel 3.

Da Daniels venner ikke ville bøye seg i tilbedelse til en statue av kong Nebukadnesar, ble kongen sint og kastet dem i en brann og skrudde opp varmen syv ganger varmere.

Bokstavelig talt var varmen på.

Men Gud var med dem gjennom det.

Bibelen sier: -- Da ble kong Nebukadnesdar forskrekket. Han reiste seg brått, talte og sa til rådgiverne sine: << Var det ikke tre menn vi kastet bundet inn i ilden?>> De svarte og sa til kongen: << Det er helt sikkert, konge.>> << Men se!>> Svarte han, << Jeg ser fire menn bevege seg fritt, de går omkring i ilden. De er ikke skadet, den fjerde ser ut som Guds Sønn. >> -- Daniel 3:24-25

Selvfølgelig, du og jeg vet det ikke var "en guds sønn" der med de gutta. Det var Jesus - Guds eneste Sønn. Han gikk gjennom ilden med dem.

Og Han vil også gå gjennom ilden med deg.

Jesus forteller oss: -- og lærer dem å holde alt det Jeg har befalt dere. Og se, Jeg er med dere alle dager inntil denne tidsalders ende!. >> Amen. -- Matteus 28:20

Bibelen forteller oss at du aldri vil være alene. Gud vil alltid være der med deg og for deg. 

I Jesaja 43:2 sier Gud: -- Går du gjennom vannene, skal Jeg være med deg, og gjennom elvene, skal de ikke skylle over deg. Går du gjennom ilden, skal den ikke svi deg, og flammene skal ikke brenne deg. --

Legg merke til at Bibelen ikke sier at du passerer gjennom vannet, det står at du går gjennom vannet.

Du har problemer. Men Jesus vil alltid gå sammen med deg gjennom dem.





Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...