fredag 12. januar 2018

En hemmelig tro er en liten tro @ Bibelstudie

Jesus tok så til orde og sa til ham: Hva vil du jeg skal gjøre for deg? Den blinde sa til ham: Rabbuni, at jeg må få synet igjen.
Markus 10:51

***********

Gå offentlig med dine mål i livet!  forandringen du får i livet ditt, hva du ber Gud om å gjøre. Forklar hva du virkelig vil ha, og si det til andre . Du må fortelle alle, fordi en hemmelig tro er en liten tro.

Markus 10:51 sier: Jesus tok så til orde og sa til ham: Hva vil du jeg skal gjøre for deg? Den blinde sa til ham: Rabbuni, at jeg må få synet igjen.


Spørsmål: Hvorfor spurte Jesus dette? Han går over til en blind tigger som sitter på bakken ved veien og spør: "Hva vil du at Jeg skal gjøre for deg?" Visste Han ikke allerede hva fyren trengte? Kunne ikke Jesus lese hans sinn? Visste Han ikke hva fyrens problem var? Absolutt. Så hvorfor ville Jesus se på ham og spørre, "Hva vil du at Jeg skal gjøre for deg?"

Han gjorde det for Bartimaeus 'fordel. Ved og stille det spørsmålet, tillot Han Bartimaeus å offentliggjøre sin tro. Bartimaeus sa: "Jeg vil at du skal helbrede meg!" Du spør ikke en fyr til og helbrede deg, med mindre du tror og har tro på at han kan gjøre det. Bartiméus sa at han trodde Jesus var som Han sa at Han var, at Jesus hadde makt til og forandre ham, og at Jesus ville gjøre nettopp det. Det var en troserklæring.

Her er den fantastiske tingen. Jesus spør deg akkurat det samme spørsmålet akkurat nå: "Hva vil du at Jeg skal gjøre for deg?" Han spør det hver dag, hver morgen. Hvis Jesus Kristus skulle komme til deg akkurat nå og spørre det spørsmålet, hvordan ville du svare? Gud vil bruke deg. Han ønsker og velsigne deg. Han vil gjøre utrolige ting i livet ditt. Men du må spørre i tro.

Visste du at hver gang du setter et mål, er det faktisk en troserklæring? Det er en kvalifisering: Når du setter et mål og sier, "Jeg skal gjøre dette med livet mitt," må du legge til uttrykket "hvis det er Guds vilje", fordi du ikke kjenner fremtiden .

Så kunngjør målet ditt offentlig. Jo flere folk som vet, jo mer støtte, oppmuntring, bønn og ansvarlighet har du.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...