torsdag 11. januar 2018

Utviklingen av troens øyne - innlegg 1 @ Bibelstudie

Den som tror på Sønnen, har evig liv. Men den som ikke vil tro på Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede blir over ham.
Johannes 3:36

*************

Å leve for Guds herlighet vil kreve en forandring i dine prioriteringer, din tidsplan, dine relasjoner og alt annet.

Men først må du invitere Jesus til alle rom i ditt liv. Hjertet ditt er som et hus med mange rom. Du har et soverom. Du har et kjøkken. Du har et familierom. Du har et arbeidsrom. Du har alle disse rommene til de forskjellige områdene i livet ditt.

Ethvert rom som er fylt med bekymring og frykt er et rom du ikke har invitert Jesus til. For eksempel har du kanskje ikke invitert Jesus inn i forholdsrommet. Eller du har kanskje ikke invitert ham inn i finansrommet. Eller du har kanskje ikke invitert ham inn i soverommet eller arbeidsrommet.

Uansett hvor du er bekymret betyr det at Jesus ikke er i det rommet fordi når Jesus går inn i et rom fyller han det med fred. Så dine bekymringer og frykt fortelle deg områdene i ditt liv som ikke er under kontroll av Jesus Kristus.

Dette er viktig fordi Jesus sier at du må invitere ham inn i livet ditt.

Den som tror på Sønnen, har evig liv. Men den som ikke vil tro på Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede blir over ham.
Johannes 3:36

For og følge Jesus må vi bestemme om vi skal leve for oss selv eller for Gud.

Du kan være tøff, og lure på om du vil ha styrke til og leve for Gud. Gud vil gi deg det du trenger hvis du bare velger og leve for Ham. Bibelen sier: Ettersom Hans guddommelige makt har gitt oss alt som tjener til liv og gudsfrykt, ved kunnskapen om Ham som har kalt oss ved sin egen herlighet og kraft,
2 Peter 1:3


Helt ærlig, akkurat nå er det på tide og bestemme seg. Tro at Gud elsker deg og skapt deg i Hans bilde. Tro at du ble skapt for og vare for alltid. Tro at uansett hva du har gjort, vil Gud tilgi deg.

Motta Jesus inn i livet ditt som din Herre og Frelser. Motta Hans tilgivelse for dine synder. Motta Hans Ånd, som vil gi deg makt til og se med troens øyne og å oppfylle ditt mål for livet. Bibelen sier: Den som tror på Sønnen, har evig liv. Men den som ikke vil tro på Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede blir over ham.
Johannes 3:36

Jeg inviterer deg til og bøye hodet og be en bønn som vil forandre din evighet: "Jesus, jeg tror på Deg og jeg mottar Deg."

Bønn :

"Kjære Gud, jeg er redd, men jeg vil bli kjent med Deg. Jeg forstår ikke alt, men jeg takker Deg for at Du elsker meg. Jeg takker for at Du var med meg selv når jeg ikke kjente det . Jeg takker at Du er her for meg - at Du ikke sendte Jesus for og dømme meg, men for og redde meg.

"Jeg innrømmer at jeg aldri engang skjønte at jeg trengte en Frelser, men i dag vil jeg motta Din Sønns gave. Jeg bekjenner at jeg har syndet, gjør ting som Du ikke vil at jeg skal gjøre. Jeg takker for at Du sendte Jesus for og redde meg fra mine synder. Jeg vet at Han døde for meg og at Hans blod vil rense meg for mine synder. Jeg ber Deg om å redde meg fra mine feil. Jeg trenger Deg til og ta bort stresset mitt og fylle meg med kjærligheten Din. Jeg trenger og være i fred med Deg, og jeg trenger Deg til og sette fred i hjertet mitt.

"Jeg vil vite hvorfor Du satte meg på denne planeten. Og jeg vil oppfylle det Du skapte meg til og gjøre. Jeg vil lære og elske Deg og stole på Deg og ha et forhold til Deg. Jeg ber dette i Jesu navn, amen. "


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...